اخبار

گرانی کالاها در ماه رمضان از مشکلات پیش روی روزه داران در «بلخ» افغانستان

گران شدن کالاها در ماه رمضان و ناامنی باعث شده است که مردم افغانستان به ویژه شهروندان ولایت بلخ، با مشکل ناتوانی در تهیه مواد غذایی روبرو شوند.

 

گران شدن کالاها در ماه رمضان و ناامنی باعث شده است که مردم افغانستان به ویژه شهروندان ولایت بلخ، با مشکل ناتوانی در تهیه مواد غذایی روبرو شوند.

سیداحمد احمد، یکی از شهروندان فاریاب که به مزارشریف در بلخ مهاجرت کرده، درباره ماه رمضان می گوید: مشکلات مهاجران در این شهر با فرا رسیدن رمضان افزایش یافته و هیچ یک از نهادهای حکومتی توجهی به این موضوع ندارد.

وی،‌ ناامنی را دلیل مهاجرت به مزارشریف بیان نمود و ادامه داد: طی چند روز به همه دفترها و نهادهای مالی مراجعه کردم، ولی هیچ کدام از آنها کمکی به من نکردند.

خیرالله افغان، شهروند مزارشریف با اشاره به اینکه روزه بر هر مسلمانی واجب است و ماه رمضان، ماه برکت و مغفرت به شمار می‌آید، گفت: صلح و امنیت خواسته همه مردم این کشور است و با وجود آن است که می‌توانیم در آرامش به عبادات خود در ماه رمضان بپردازیم.

یکی دیگر از شهروندان منطقه شولگره در ایالت بلخ، درباره فرا رسیدن ماه رمضان و مشکلات مردم این ولایت گفت: بیشتر مردم برای خرید مواد غذایی و لوازم مورد نیاز خود از مناطق دیگر به مزارشریف می‌آیند.

وی با بیان اینکه قیمت کالاها در بازارهای مختلف متفاوت است، ادامه داد: قیمت مواد غذایی و کالاهایی که مردم در ماه رمضان نیاز بیشتری به آنها دارند نسبت به سال‌های گذشته گرانتر شده و همین موضوع باعث می‌شود که مردم نتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اوضاع امنیتی در ولایت بلخ نسبت به سال‌های گذشته نامناسب‌تر شده و قیمت کالاها نیز در بازارهای مزارشریف افزایش یافته است؛ این موضوع باعث شده که مردم نتوانند مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا