آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقموسسات جهانی شیعه

برگزاری سمینار “زندگی مسالمت آمیز” در پارلمان عراق

مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام به سیمنار “زندگی مسالمت آمیز” دعوت شده و در آن حضور یافتند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در پی انفجار اخیر تروریستی در مرکز بغداد پایتخت عراق، کمیته “زندگی مسالمت آمیز” در پارلمان عراق سمیناری با این عنوان برگزار کرد.

برگزاری سمینار “زندگی مسالمت آمیز” در پارلمان عراق

این سمینار به حضور “بشیر خلیل حداد” معاون رئیس پارلمان عراق و ریاست “عبود وحید العیساوی” از نمایندگان پارلمان عراق برگزار شد.

گفته می شود از هر استان عراق یک مؤسسه برگزیده برای حضور در این سمینار که دو روز پیش برگزار شد، دعوت شده تا نماینده دیگر مؤسسه های موجود در استان باشد.

در همین راستا مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام از مؤسس های مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله العالی) نیز بعنوان نماینده مؤسسه های استان کربلا به این سمینار دعوت شده و در آن حضور یافتند.

نماینده مؤسسه مصباح الحسین علیه السلام که در این سمینار حضور یافت، استاد “صلاح جشعمی” بود. وی در نطق خود در این سیمنار ضمن معرفی مؤسسه و خدمات آن در سراسر عراق، به برخی موانع و مشکلات قانونی مؤسسه های مردم نهاد در عراق اشاره کرده بر ضرورت اصلاح هر چه سریع تر برخی قوانین دست و پا گیر اشاره کرد.

در این سمینار، نمایندگان پارلمان عراق نیز بر ضرورت ارتباط دو طرفه میان سازمان های مردم نهاد و پارلمان عراق با هدف بهبود وضعیت مردم عراق تأکید کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا