اخبارجهانسوریه

بحران انسانی در سوریه؛ گسترش آتش جنگ و فقر

سازمان ملل هشدار می‌دهد که بحران انسانی در سوریه با افزایش خشونت و فروپاشی اقتصادی به نقطه‌ای بحرانی رسیده است.

این کشور پس از ۱۳ سال جنگ داخلی هم چنان با فقر شدید، آوارگی گسترده و نقض مداوم حقوق بشر مواجه است.

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی هشدار داده است که وضعیت انسانی در سوریه در حال وخامت است و با توجه به افزایش خشونت‌ها و فروپاشی اقتصادی، این کشور در معرض یک بحران بی‌سابقه قرار دارد.

به گفته پائولو پینیرو، رئیس کمیسیون تحقیق درباره سوریه، این کشور به دلیل تمرکز جهانی بر دیگر بحران‌ها، بیش از پیش به ورطه فقر و ناامیدی فرو می‌رود.

در این گزارش به ادامه درگیری‌های شدید در مناطق مختلف سوریه و حملات گسترده با استفاده از سلاح‌های سنگین اشاره شده است.

همچنین نیروهای دولتی و گروه‌های نظامی مختلف به نقض حقوق بشر از جمله بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و ناپدیدسازی افراد ادامه می‌دهند.

در منطقه ادلب در شمال غربی سوریه، نیروهای دولتی و حامیان خارجی آنها با استفاده از حملات هوایی و بمب‌های خوشه‌ای به مناطق پرجمعیت حمله کرده‌اند که منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، شده است.

سازمان ملل همچنین هشدار داده است که تنش‌های منطقه‌ای ناشی از درگیری‌های اسرائیل و لبنان می‌تواند سوریه را به جنگی گسترده‌تر بکشاند و وضعیت مردم این کشور را وخیم‌تر کند.

این در حالی است که نزدیک به سه چهارم مردم سوریه نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و ۱۳ میلیون نفر با بحران شدید غذایی مواجه‌اند.

این گزارش از جامعه بین‌المللی خواسته است تا مسئولیت خود در قبال مردم سوریه را جدی گرفته و از فروپاشی بیشتر این کشور جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا