اخبارجهان

فراخوان سازمان ملل به رهبران جهان برای پایان دادن به بحران‌های حقوق بشری

رهبران جهان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید گام‌های جدی برای پایان دادن به بحران‌های گسترده حقوق بشری بردارند.

از فلسطین و سودان تا افغانستان و اوکراین، چالش‌های جهانی حقوق بشر و عدالت اقتصادی در صدر دستور کار این نشست قرار گرفته است.

“پیمان برای آینده” به عنوان نقشه‌راهی برای مقابله با بی‌عدالتی اقتصادی و بحران‌های اقلیمی مطرح شده و اصلاحات در شورای امنیت و تعهدات جدید برای حفظ حقوق بشر از دیگر موضوعات کلیدی این نشست خواهد بود.

رهبران جهان که برای نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گرد هم آمده‌اند، باید برای پایان دادن به بحران‌های حقوق بشری در سطح جهانی اقدام کنند.

نشست امسال از 20 تا 30 سپتامبر 2024 برگزار می‌شود و موضوعاتی مانند وضعیت فلسطین، سودان، اوکراین، میانمار، ونزوئلا و افغانستان در دستور کار قرار دارد.

همچنین در “نشست آینده”، رهبران بر تغییرات اساسی برای مقابله با بی‌عدالتی اقتصادی و ارتقای محیط زیست سالم تأکید خواهند کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از رهبران جهان خواسته است که در این نشست‌ها، تمایل و تعهد خود را نسبت به پایان دادن به جنگ های ویرانگر و خانمان سور و خونریزی های گسترده و جنایات بزرگ و هم چنین پذیرش اتهام و مسئولیت‌ کسانی که این جنایات را مرتکب می شوند، نشان دهند.

«لوییس چاربونیو»؛ رئیس دیده بان حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد که “رهبران جهان باید پیشنهادات مشخصی برای رفع فقر، بی‌عدالتی اقتصادی و بحران‌های محیط‌زیستی تصویب کنند.”

توافقی به نام”پیمان برای آینده” در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان نقشه‌راهی برای همکاری‌های بین‌المللی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این پیمان بر رعایت حقوق بشر، انجام اصلاحات اقتصادی جهانی و مقابله با تغییرات اقلیمی تأکید دارد.

اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل، از جمله محدود کردن استفاده از حق وتو، از موضوعات کلیدی این نشست خواهد بود.

رهبران جهان باید همچنین به بحران‌های منطقه‌ای از جمله در فلسطین و سودان رسیدگی کنند و از انتقال سلاح به طرفین درگیری‌ها جلوگیری نمایند تا از حملات غیرقانونی به غیرنظامیان جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا