اخبارجهان

سازمان جهانی نفی خشونت در روز جهانی دموکراسی خواستار تقویت دموکراسی شد

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی دموکراسی که در ۱۵ سپتامبر گرامی داشته می‌شود، از تلاش‌های سازمان ملل برای تقویت دموکراسی در سراسر جهان و مبارزه با دیکتاتوری‌ها و رژیم‌های استبدادی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، این سازمان در بیانیه‌ای بر اهمیت این روز تأکید کرده و آن را نشانه‌ای از پذیرش جهانی برای عدم مشروعیت استبداد و حق هر فرد و جامعه در انتخاب نظام حاکمیتی که متناسب با آرمان‌هایشان باشد، برشمرده است.

به گفته این سازمان، دموکراسی به افراد اجازه می‌دهد در تصمیم‌گیری‌های سیاسی مشارکت کنند و رهبرانی را برگزینند که توانایی برآورده کردن نیازهای ملت‌ها را داشته باشند.

سازمان مسلمان آزاده در پیام خود به رهبران کشورهای اسلامی، خواستار انجام اصلاحات سیاسی شد که حق مشارکت در سیاست و آزادی بیان را بدون ترس از عواقب آن تضمین کند.

این سازمان همچنین بر لزوم تقویت، شفافیت و مبارزه با فساد تأکید کرده و توزیع عادلانه ثروت‌ها و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را از عوامل ضروری برای شکوفایی و ثبات جوامع اسلامی دانسته است.

در پایان این بیانیه، سازمان جهانی نفی خشونت تأکید کرد که ملت‌های اسلامی باید از سرکوب و استبداد دور بمانند و رهبران این کشورها را به گسترش دموکراسی به‌عنوان ابزاری برای تحقق عدالت و توسعه دعوت کرد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا