آمریکااخبارجهان

سازمان مسلمان آزاده حامی صلح خواستار تقویت آموزش در روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی شد

به مناسبت روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) ضمن قدردانی از تلاش‌های بین‌المللی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی از جوانان مؤمن خواست تا مهارت‌های علمی و پژوهشی و شناخت خود نسبت به دنیای پیرامون خود را تقویت کرده و به رشد جوامع خویش و خدمت به بشریت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه این سازمان در بیانیه‌ای بر اهمیت علم و آموزش در دین اسلام تأکید کرده و یادآور شده است که اولین آیه‌ای که در قرآن کریم نازل شد، خواندن را به‌عنوان وظیفه‌ای برای هر فرد توانمند شمرده است.

در این بیانیه آمده است: «بیش از ۱۴۰۰ سال پیش، سوره علق به اهمیت خواندن و یادگیری به‌عنوان بخش اساسی از دین اسلام و تکامل انسان اشاره کرد.»

سازمان مسلمان آزاده با اشاره به تلاش‌های جهانی در مبارزه با بی‌سوادی، بر اهمیت این موضوع در میان ملت‌های مسلمان تأکید کرده و از همه جوامع اسلامی خواسته است تا با تلاش بیشتر برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، همه افراد را به مهارت‌های خواندن و نوشتن و سوادآموزی مجهز کنند.

این سازمان همچنین با استناد به سخن امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام که فرمود: «کمال دین در طلب علم و عمل به آن است»، جوانان را به تقویت توانایی‌های علمی و فکری خود در راستای پیشرفت اجتماعی فراخوانده و تأکید کرده که علم کلید پیشرفت و شکوفایی افراد و جوامع است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا