اخبارجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقهيئت ها و شعائر حسينى

شهر مقدس سامرا آماده برگزاری مراسم ایام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

بیش از 500 موکب خدمات رسانی و عزاداری در ایام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در شهر مقدس سامرا به زائران خدمات ارائه می کنند.

مسئول موکب های حسینی حرم مطهر امامین عسکریین از ثبت نام بیش از 500 موکب خدمت رسانی و عزاداری برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در شهر مقدس سامرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، کاظم السید جاسم مسئول این مرکز در این رابطه گفت: صدور تاییدیه برای موکب های خدماتی و عزاداری با همکاری نمایندگی ها و واحدهای تابعه در استان ها با هدف ارائه بهترین خدمات به زائران در طول ایام بزرگداشت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام آغاز شد.

وی در ادامه افزود: تعداد موکب های ثبت شده به بیش از 500 موکب از استان های مختلف عراق رسیده است که بیانگر مشارکت گسترده مردمی از نقاط مختلف در بزرگداشت این مناسبت مهم دینی است.

مسئول موکب های حسینی حرم مطهر امامین عسکریین خاطرنشان کرد: مرکز نظارت بر موکب‌ها در حرم مطهر، برنامه کاری جامعی را تهیه نموده که شامل پذیرش و سازماندهی موکب‌ها بر اساس مکانیسم خاصی است که هماهنگی کامل بین همه طرف‌های ذیربط و برقراری ارتباط میان آنان را تسهیل می نماید.

وی در ادامه تاکید کرد: این مجموعه در تلاش است تا با همکاری موکب ها و با بکارگیری تمامی توان و کارایی خود، خدمات لازم از جمله لوازم بهداشتی و خدماتی را برای اطمینان از آسایش و تامین امنیت زائران ارائه دهد.

کاظم السید جاسم در ادامه افزود: موکب های خدماتی با هماهنگی ادارات حرم مطهر، نیازهای خود از جمله برق و تمامی لوازم و امکانات مورد نیاز را که در طول فعالیت خود در ایام زیارتی، به آن ها نیاز دارند، تامین کرده اند.

وی هم چنین تاکید کرد که مجموعه حرم مطهر امامین عسکریین نیز به طور مداوم در تلاش است تا نیازهای موکب ها را پیگیری کند و موانعی را که ممکن است با آنها مواجه شوند را مرتفع نماید تا از تسهیل روند فعالیت ها و ارائه بهترین خدمات به زائران، اطمینان حاصل شود.

پیش‌بینی می‌شود روز چهارشنبه مصادف با هشتم ربیع الاول، میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را در حرم مطهر امامین عسکریین ​​برگزار کنند.

در این روز میلیون ها نفر از محبان اهل بیت علیهم السلام به شهر مقدس سامرا می آیند تا یاد و خاطره یازدهمین امام مسلمانان را گرامی بدارند و صبر و استقامت آن امام معصوم را در مقابل ظلم و ستم را ارج نهند.

شهادت امام حسن عسکری علیه السلام هم چنین به عنوان پدر بزرگوار امام زمان، یادآور انتظار شیعیان برای ظهور آن عطیه الهی است که زائران عزادار در این روز با آن ذخیره الهی پیمان می بندند که همواره بر سر عهد خود برای یاری رسانی به آن حجت خدا باقی بمانند تا آن روز که آن خورشید تابان از پشت ابر غیبت طلوع نماید و دنیا را به نور خود منور فرموده و تلاش ها و مجاهدت های تمامی انبیاء و اولیاء الهی را به سر منزل مقصود برساند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا