آمریکااخبارجهان

هشدارها از کاهش تولید جهانی گندم در سال آینده

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش ماهانه جدید خود که ژوئیه ۲۰۲۳ منتشر شد، نسبت به کاهش تولید محصولات کشاورزی در جهان هشدار داد.

با توجه به نگرانی فزاینده درباره آینده امنیت غذایی، وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴- 2023، ۷۹۶ میلیون تن گندم در سراسر جهان تولید شود. تولید گندم دنیا در سال جاری رشد محسوسی نسبت به سال قبل نخواهد داشت و از ۷۸۸ میلیون تن در سال قبل به ۷۹۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید.

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی از وضعیت تولید و تجارت غلات در دنیا پیش بینی کرده است تولید گندم چین در سال زراعی جاری با رشد نسبت به سال قبل مواجه شود.  چین با تولید ۱۴۰ میلیون تنی بزرگترین تولیدکننده گندم خواهد بود و اتحادیه اروپا با ۱۳۸ میلیون تن و هند با ۱۱۳ میلیون تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار خواهند داشت.

روسیه، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، پاکستان، آرژانتین، ترکیه و اوکراین نیز در رتبه‌های چهارم تا یازدهم قرار خواهند گرفت. پیش‌بینی شده است تولید گندم روسیه که درگیر جنگ اوکراین است ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد و به ۸۵ میلیون تن برسد. تولید گندم اوکراین نیز ۲۱ درصد کاهش خواهد یافت و به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا