اخبارجهانعراق

افشای جزییات جدیدی از کشتار اسپایکر در عراق

سازمان ملل متحد، جزئیات جدیدی از کشتار وحشیانه گروه سنی‌های تندرو و ترور.یست د۱عش، در عراق، موسوم‌به «جنایت اسپایکر»، منتشر کرد.

در ژوئن ۲۰۱۴، فاجعه‌ای هولناک در پایگاه هوایی اسپایکر و کاخ ریاست جمهوری صدام در تکریت عراق رخ داد که به عنوان حادثه اسپایکر شناخته می‌شود. در این واقعه، گروه تروریستی داعش، هزاران دانشجوی عراقی را که عمدتاً شیعه بودند، به طور وحشیانه‌ای به قتل رساند. این فاجعه، یکی از بزرگترین جنایات جنگی در تاریخ معاصر به حساب می‌آید و یادآور بی‌رحمی و وحشیگری گروه‌های تروریستی است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی)، اظهار داشت؛ ترور.یست‌های د۱عش، اسرا را به کاخ ریاست جمهوری صدام در تکریت منتقل کردند و در آنجا، طی چند روز، به طور وحشیانه‌ای به قتل رسانیدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه سنی‌های تندرپی د۱عش‌، اسرا را به گروه‌های مختلف تقسیم کرده و سپس آن‌ها را در گور‌های دسته‌جمعی دفن کرده یا به رودخانه دجله انداخته‌اند.

گفتنی است؛ بقایای قربانیان دفن شده کشف شده نشان می دهد که همه اعدام شدگان مرد جوان بودند. 97 درصد در گروه سنی 35 سال و کمتر بوده و بیشتر آنها لباس غیرنظامی به تن داشتند.

یونامی در ادامه گفت؛ روند کشتار حداقل 3 روز ادامه یافت و حدود 100 تا 150 نفر از افراد وابسته به سازمان ترور.یستی د۱عش، درگیر شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا