اخباراسترلیاجهان

روز امام حسین برای اولین بار در پارلمان ویکتوریای استرالیا برگزار شد

به همت حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم رضوی، روز امام حسین برای اولین بار در پارلمان ویکتوریای استرالیا برگزار شد.

این تلاش حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم رضوی، رئیس شورای علمای شیعیان استرالیا و امام جمعه ملبورن استرالیا، که منجر به برگزاری روز امام حسین علیه السلام برای اولین بار در پارلمان ویکتوریای استرالیا شده یک دستاورد بزرگ تاریخی محسوب می شود.

گفتنی است که نمایندگان مجلس و نمایندگان ادیان مختلف اعم از شیعه، سنی، آقاخانی، هندو، سیک، مسیحی، و مقام های دولتی و اساتید در این مراسم شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم رضوی در این مجلس، به شرح وقایع عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام در برابر یزید پرداخت و تاکید کرد که هم چنان راه امام حسین می تواند الگوی انسان ها در طول تاریخ باشد.

وی در ادامه گفت: امام حسین علیه‌السلام چراغ هدایت و کشتی نجات است، و امروز که تروریسم و ​​نفرت در سراسر جهان گسترش یافته، تبدیل این نفرت به صلح و آشتی و زندگی مسالمت آمیز، فقط از طریق تعالیم امام حسین علیه‌السلام امکان پذیر است.

رئیس شورای علمای شیعیان استرالیا گفت: در اینجا مردمی از ادیان و مذاهب مختلف حضور دارند، و می توانید مشاهده کنید که امام حسین علیه‌السلام چگونه همه این ادیان و مذاهب را به نام انسانیت متحد کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا