آمریکااخبارجهان

پاسخ سازمان جهانی بهداشت در رابطه با امکان همه گیری دیگری، با توجه به افزایش موارد آبله میمون

علام وضعیت قرمز سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره «آبله میمون» بسیاری را درباره شیوع یک همه‌گیری دیگر مانند کویید-۱۹ نگران کرده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اطلاعات زیادی درباره ویروس آبله میمون و ابزارهایی برای کنترل آن وجود دارد و گسترش این بیماری به معنای شیوع یک بیماری همه‌گیر دیگر مانند کرونا نیست.

به گفته مدیر اروپایی سازمان‌ جهانی بهداشت، اقدامات بهداشت عمومی بدون تبعیض و واکسیناسیون آبله میمون به کنترل شیوع این بیماری کمک کرده است و در حال حاضر خطر گسترش این بیماری در میان عموم مردم کم است.

با این حال متخصصان می‌گوید راه‌های انتقال این بیماری هنوز کاملا مشخص نیست و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

با این حال تاریک جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، تاکید کرد که این سازمان استفاده از ماسک و واکسیناسیون عمومی را توصیه نمی‌کند.

آبله میمون از طریق تماس فیزیکی نزدیک، منتقل می‌شود، اما برخلاف همه‌گیری‌های جهانی مانند کرونا، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این بیماری به راحتی از طریق هوا پخش می‌شود.

با توجه به شیوع جهانی بیماری آبله میمونی و مشاهده موارد ابتلا به این بیماری در پاکستان، خطر ورود و شیوع این بیماری در ایران به شدت افزایش یافته است.

یک کنشگر محیط زیست در ایران با توجه به این موارد نسبت به قاچاق میمون «زروس» از پاکستان به ایران هشدار داده و خواستار اتخاذ «تدابیر سختگیرانه» در خصوص نگهداری و قاچاق این گونه ازمیمون از پاکستان به ایران شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا