اخبارایرانجهان

حضور بی‌سابقه و سیل آسای زائران اربعین در گذرگاه مرزی چذابه

گذرگاه مرزی چذابه در استان خوزستان، در جنوب غربی ایران شاهد حضور بی‌سابقه و سیل آسای زائران اربعین امام حسین (علیه‌السلام) است.

گذرگاه مرزی چذابه که یک گذرگاه زمینی مهم در مرز ایران و عراق، و یکی از حیاتی ترین گذرگاه ها در ایام اربعین به شمار می رود، محل ورود زائران ایرانی و سایر ملیت هایی است که عازم عتبات عالیات در عراق به ویژه به منظور زیارت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در شهر کربلا می شوند.

خبرگزاری اخبار شیعه، صحنه‌های شگفت انگیز و تکان‌دهنده‌ای از حضور سیل آسای زائرانی را که روزانه بالغ بر ده‌ها هزار نفر از طریق این گذرگاه، عازم سفری معنوی می شوند را رصد می‌کند که در آن مسیر، از هر سن و گروه اجتماعی، با اشتیاق فراوان، این سفر معنوی را در پیش می گیرند تا در این مراسم پربرکت اربعین که یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی در جهان است، شرکت نمایند.

در ارتباط با این حضور سیل آسا، گزارش‌های محلی حاکی از آن است که مقام های مربوطه، مجموعه‌ای از اقدامات نظارتی را برای تسهیل تردد و ترانزیت از این گذرگاه مرزی اتخاذ کرده‌اند.

هم چنین خدمات لجستیکی و پشتیبانی افزایش یافته و امکانات لازم از جمله خدمات پزشکی، استراحتگاه و مواد غذایی به زائران ارائه می شود تا از ایمنی و آسایش زائران اربعین حسینی، اطمینان حاصل گردد.

مسئولان گذرگاه مرزی چذابه در گفت‌وگوهای جداگانه ای با خبرگزاری اخبار شیعه توضیح دادند که این حضور گسترده و سیل آسا، مستلزم هماهنگی مستمر با دستگاه های ذیربط گوناگون است.

در این راستا تیم های ویژه ای برای پذیرایی از جمعیت کثیر زائران، آماده شده اند و در صورت نیاز، یه صورت مرتب آب آشامیدنی سرد، غذا و خدمات فوری پزشکی ارائه می نمایند.

هم چنین اتوبوس های حمل و نقل زائران بین این گذرگاه و شهرهای عراق نیز افزایش یافته و علاوه بر آن، صندلی های قابل حمل برای راحتی مسافران به ویژه سالمندان و افرادی که نیازهای ویژه دارند، فراهم شده است.

ارقام به دست آمده حاکی از آن است که روزانه ده‌ها هزار زائر از این گذرگاه تردد می‌کنند و مسئولان انتظار دارند در روزهای آینده شاهد افزایش بیشتر زائٰران باشند، چرا که هم چنان خیل کثیری از زائران از این پس و طی روزهای آینده، به دنبال رسیدن به کربلا قبل از اربعین هستند.

پیش‌بینی می‌شود تا روز اربعین تعداد زائران به ده‌ها میلیون نفر برسد؛ نمایشی معنوی که بزرگ‌ترین اجتماع مسالمت‌آمیز مذهبی در جهان محسوب می‌شود.

در طول مسیر، هزاران موکب حسینی منتظر خدمات رسانی به زائران هستند و غذا و آب و مسکن مورد نیاز آنها را تامین می کنند.

فضای معنوی و ایمانی در این مسیر، بارزترین شاخصه آن است که زائٰران را در این راه معنوی به هم پیوند می‌دهد، و هم چنین یاد امام حسین علیه‌السلام و یارانش همواره گرما بخش محفل محبان اهل بیت علیهم السلام است.

در ایام اربعین، عراق به مرکزی جهانی به عنوان نماد تساهل و برادری میان مسلمانان از پیروان ادیان و مذاهب و اقوام مختلف تبدیل می شود، این مراسم تنها به عراقی ها یا ایرانی ها محدود نمی شود، بلکه شاهد مشارکت گسترده مسلمانان در سراسر جهان است که جایگاه زیارت اربعین را به عنوان نماد جهانی صلح و عشق انسانی تقویت می کند.

دوستداران امام حسین علیه السلام و پویندگان راه او در این رویداد جهانی، مصمم هستند تا به کربلا برسند، و وفاداری و پیوند معنوی خود را با امام حسین علیه‌السلام ابراز کرده و بیعت خود را با آن حضرت را تجدید نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا