اخبارجهانجهان اسلامعراق

سامراء شاهد حضور گسترده زائران اربعین به منظور زیارت مرقد مطهر امامین عسکریین

همزمان با نزدیک شدن به ایام زیارت میلیونی اربعین، انبوهی از زائران به سمت حرم امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا به حرکت در آمده اند.

شهر سامرا همزمان با فرارسیدن ایام اربعین امام حسین علیه السلام شاهد حضور انبوه زائران برای زیارت مرقد امامین عسکریین سلام الله علیهما است.

این ایام یکی از مقدس‌ترین مناسبت‌های مذهبی در جهان اسلام به شمار می‌رود، چرا که میلیون‌ها نفر از مردم مؤمن و خداجو با پای پیاده به سمت شهر مقدس کربلا برای گرامیداشت اربعین حسینی، سیل آسا حضور می یابند.

مرقد مطهر امامین عسکریین سلام الله علیهما در سامرا یکی از زیارتگاه های مهم در این سفر معنوی به شمار می رود که زائران برای تجدید میثاق با ارزش ها و مبانی اهل بیت علیهم السلام در آنجا توقف می کنند.

زیارت ائمه سامرا علاوه بر زیارت اربعین در کربلا، احساس خشنودی و وفاداری را در میان زائران و محبان اهل بیت افزایش می‌دهد و نشان‌دهنده تلاش‌های مشترک مؤمنان خداجو برای گرامیداشت این مناسبت بزرگ است.

زیارت اربعین فرصتی ویژه برای ابراز وفاداری و فداکاری تلقی می‌شود و محبان اهل بیت مشتاق شرکت در آن هستند تا پیوند خود را با امام حسین علیه‌السلام تعمیق بخشیده و پیام آن حضرت را به جهانیان برسانند.

زیارت اربعین که با زیارت ائمه اطهار در نجف و سامراء و کاظمین همراه است، نشان دهنده وفاداری و تعهد بزرگ زائران و محبان اهل بیت در سفری طولانی و طاقت فرسا است که به صبر و ایمان نیاز دارد، سفری که عمدتا با مسیرهای زمینی برای رسیدن به شهر مقدس کربلا همراه با غلبه بر مشکلات و موانعی چون گرمای شدید هوا صورت می گیرد.

جاده های منتهی به کربلا شاهد گستردگی موکب ها و هیئت های حسینی برای تسهیل تردد زائران و حمایت همه جانبه از آنان است که نشان دهنده انسجام، نوع دوستی و سخاوت جامعه حسینیان و اصرار آن بر احیای این حماسه حسینی است. .

این اجتماع عظیم که در چارچوب بزرگداشت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام انجام می شود، تجسمی از عالی ترین معانی وفاداری و ایثار به شمار می رود و هر ساله با حضور گسترده و میلیونی زائران کربلا و سامرا گرامی داشته می شود، تا شیعیان و محبان اهل بیت در کنار هم تصویری از وحدت، همبستگی و ایمان عمیق را به نمایش بگذارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا