اخبارایران

گذرگاه مهران شاهد حضور سیل آسای زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی

گذرگاه مرزی مهران – زرباطیه شاهد حضور سیل آسا و گسترده زائران ایرانی برای گرامیداشت اربعین به کربلای معلی است.

رسانه ها گزارش دادند که تردد جمعیت زیادی از زائران ایرانی که از گذرگاه مرزی مهران که روبروی گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط عراق است، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، بر اساس گزارش رسانه ها گذرگاه مرزی مهران – زرباطیه شاهد حضور گسترده و سیل آسای زائرن ایرانی است که به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی عازم شهر مقدس کربلا شده اند.

در ادامه این گزارش آمده که این گذرگاه مرزی به دنبال تسهیل مراحل پذیرش زائران در مرز عراق با ایران و از آنجا به شهر مقدس کربلا همراه با ارائه خدمات لازم می باشد.

طبق این گزارش ها حضور سیل آسا و گسترده زائران ایرانی از دو روز پیش از طریق این گذرگاه آغاز شده، و به همین دلیل، طی این مدت مبادلات تجاری از طریق گذرگاه یاد شده متوقف شده تا این مرکز به طور کامل به ورود زائران ایرانی اربعین حسینی به عراق اختصاص یابد.

شایان ذکر است که گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط عراق شاهد توسعه گسترده در زمینه خدمات رسانی برای اسکان زائران اربعین حسینی است که پس از درخواست های ارائه شده توسط موسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام در سال گذشته صورت گرفته است.

موسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام طی درخواست خود به استانداری واسط، خواستار توسعه مناسب این گذرگاه برای زائران حضرت سیدالشهدا علیه السلام شده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا