اخبارپاکستانجهانعراق

تقاضای وزیر کشور پاکستان مبنی بر لغو روادید زائران پاکستانی در دیدار با یک هیات عراقی

وزیر کشور پاکستان در دیدار با یک هیئت عراقی خواستار معافیت شهروندان این کشور از صدور روادید برای سفر به عراق شد.

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در دیدار با یک هیئت عراقی خواستار معافیت اتباع پاکستانی از صدور ویزا شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه روزنامه پاکستان آبزرور در گزارشی اعلام کرد: در این دیدار موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله عدم اخذ ویزا از زائران پاکستانی در عراق و فراهم شدن تسهیلات بیشتر برای آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراق و پاکستان در این دیدار هم چنین بر جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان تاکید کردند.

وزیر کشور پاکستان در این نشست با تاکید بر اینکه پیشنهاد عدم اخذ ویزا از زائران پاکستانی که به عراق سفر می کنند نیاز به اقدام فوری دارد، افزود: امید است که دولت عراق به زودی تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ کند.

آموزش پلیس عراق در پاکستان و همکاری در پروژه شهر امن و تقویت همکاری های متقابل برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان نیز در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

فرمانده یگان واکنش سریع عراق در این نشست قول مساعد داد که در مورد عدم اخذ ویزا از زائران پاکستانی با دولت عراق گفتگو کند.

وی هم چنین از در نظر گرفتن برخی از تسهیلات از جمله فراهم شدن ورود بدون روادید شهروندان عراقی از سوی دولت پاکستان، که به زودی اجرایی خواهد شد، خبر داد.

گفتنی است که ده ها هزار زائر پاکستانی مسیری 17 روزه را برای شرکت در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام با طی کردن کیلومترها راه در کشور خود و سپس فرسنگ ها راه از طریق خاک ایران به سمت عراق آغاز می کنند تا راهی کربلا شده و توفیق زیارت سرور و سالار شهیدان را به دست آورند.

سفری طولانی همراه با مشقت ها و سختی های بیشمار که با انگیزه ابراز وفاداری و محبت به امام حسین و خاندان پاک اهل بیت علیهم السلام صورت می گیرد و تمامی سختی های آن برای شیعیان مخلص و فادار پاکستانی شیرین جلوه می نماید تا بتوانند خود را به صحن و سرای مولای خود برسانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا