اخباراروپاجهان

تاکید سازمان جهانی نفی خشونت بر ضرورت پایان دادن به نزاع ها در بریتانیا

سازمان جهانی نفی خشونت طی بیانیه ای ضمن ابراز نارضایتی از رخدادهای بریتانیا بر ضرورت پایان دادن به نزاع ها تاکید کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) نارضایتی عمیق و شدید خود را از اقدامات خشونت‌آمیز اخیر علیه مسلمانان در بریتانیا اعلام کرد و بر لزوم پایان دادن به نزاع ها و محدود کردن فعالیت‌های سازمان‌ها و احزابی که رویکرد نژادپرستی و نفرت پراکنی داشته و به دنبال تحریک احساسات هستند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه سازمان جهانی نفی خشونت با اشاره به این نکته که گزارش‌های حقوق بشری که از بریتانیا حول این موضوع منتشر شده را مرتبا پیگیری می کند، در بیانیه ای افزود: گسترش شورش‌ها و حملات علیه مسلمانان، پس زمینه ی وارد نمودن اتهام به یک شهروند مسلمان متهم به قتلی است که تاکنون از نظر قضایی دخالت او در آن ماجرا ثابت نشده است.

سازمان جهانی نفی خشونت این گونه اقدامات خشونت آمیز و تحریک کننده ی نژادپرستانه و نفرت پراکنانه توسط برخی از احزاب داخلی انگلستان که برای اهداف سیاسی یا منطقه ای صورت می گیرد را به شدت محکوم کرد و تأکید نمود که این اقدامات نه تنها به برخی گروه های خاص آسیب می زند، بلکه تهدیدی جدی برای امنیت و صلح مدنی در داخل و خارج از بریتانیا است.

در این بیانیه تاکید شده که تشدید خشونت های جاری نشان دهنده وضعیت هرج و مرج امنیتی است که انسجام اجتماعی را تهدید می کند و مستلزم مداخله فوری مقام های بریتانیایی است تا همه طرف های تحریک کننده نفرت و خشونت را بدون توجه به وابستگی فکری یا ایدئولوژیک آنان پاسخگو نماید.

در بیانیه یاد شده تصریح شده که این وضعیت مستلزم اتخاذ تدابیر مؤثر برای تضمین ثبات اوضاع و حفظ حقوق افراد از همه ادیان و قومیت ها است.

این سازمان هم چنین بر اهمیت ترویج گفتگو و تفاهم بین جوامع مختلف، و ایستادگی و مقابله در برابر کسانی که به دنبال افراط گرایی و نژادپرستی و نفرت پراکنی و تضعیف ساختار اجتماعی در بریتانیا هستند، تاکید کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا