اخبارجهان

تاکید سازمان جهانی نفی خشونت بر لزوم احترام به حقوق بشر و تامین آزادی و کرامت انسانی

سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” به مناسبت دهم دسامبر، روز جهانی دفاع از حقوق بشر بیانیه ای رسمی صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، آمده: به بهانه روز جهانی دفاع از حقوق بشر، کشورهای مختلف جهان را به پایبندی به حقوق و کرامت انسانی بر پایه آزادی، عدالت و صلح دعوت می کنیم. تلاش ها برای دستیابی حقوق بشر، امروزه در مسیر مبارزه خود برای تحقق اهدافش، حضوری فعال در عرصه و میادین مختلف دارد.

در ادامه این بیانیه که خطاب به سازمان های مختلف حقوقی در جهان و رهبران و سران کشورهای مختلف منتشر شده، آمده: بر شما لازم است که در مسیر تحقق حقوق بشر گام بردارید به ویژه اینکه از تعیین روز جهانی حقوق بشر، 70 سال زمان می گذرد.

این بیانیه می افزاید: روز جهانی دفاع از حقوق بشر، مناسبتی است که دفاع از کرامت انسانی بر پایه آزادی، عدالت و صلح را بر همگان لازم می دارد تا همه انسان ها بدون تبعیض نژادی، جنسیتی، قومی، دینی، مذهبی و زبانی بتوانند حقوق اساسی خود را تأمین کنند اما متأسفانه ما شاهد آن هستیم که سالگرد این روز جهانی در حالی امسال برگزار می شود که بحران های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی، کشورهای مختلف جهان را فراگرفته است.

در بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” همچنین آمده: به صرف دادن شعار در دفاع از حقوق بشر، حقوق بشر تحقق نمی یابد لذا ما شاهد افزایش مشکلات و درگیری و جنگ در نقاط مختلف جهان هستیم.

در ادامه ى این بیانیه آمده: با توجه به پیشرفت علم و ظهور تکنولوژی هایی مانند موبایل، اینترنت، شبکه های اجتماعی و غیره، این ابزار می تواند وسایل بسیار مفیدی در زمینه انتشار و تحقق حقوق بشر در سراسر جهان باشند بخصوص اینکه افراد می توانند با استفاده از این ابزارها، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به حرف همدیگر گوش دهند و از نظرات افراد مختلف مطلع شوند و یکدیگر را از حقوق بشر با خبر کنند.

در بخش پایانی بيانيه سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” آمده: دفاع از حقوق بشر و گام برداشتن برای تحقق آن، وظیفه همگانی است و باید همه ى توانایی های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره برای تحقق این امر مورد استفاده قرار گیرند تا صلح و امنیت در جهان برقرار گردد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا