اخبارجهانجهان اسلامعراق

تشکیل کمیته ویژه نظارت بر ارائه خدمات به زائران اربعین در مجلس عراق

هیئت رئیسه مجلس عراق کمیته ویژه ای را برای پیگیری و نظارت بر ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین علیه السلام تشکیل می دهد.

ریاست پارلمان عراق از تشکیل یک کمیته ویژه پارلمانی به ریاست علی جاسم الحمیداوی، رئیس کمیته خدمات پارلمانی و عضویت هشت نماینده دیگر با هدف نظارت میدانی بر خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه این کمیته که به منظور ارائه بهترین خدمات ممکن در ایام اربعین راه اندازی شده، بر خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی نظارت و کلیه امور مربوط به آن را پیگیری و ارزیابی خواهد کرد.

این کمیته، بازدیدهای میدانی و مستمر از مناطق و استان های مختلف که زائران از آنجا عبور می کنند انجام خواهد داد تا از در دسترس بودن نیازهای اولیه مانند آب، غذا و خدمات پزشکی، هم چنین اجرای مطلوب طرح ها و اقدامات صورت گرفته، و ایمنی و آسایش زائران اطمینان حاصل کند.

علی الحمیداوی تأکید کرد که این کمیته برای پیگیری تمام جنبه های خدمات ارائه شده و اطمینان از آمادگی زیرساخت ها و واکنش سازمان های مربوطه به هر شرایط اضطراری که ممکن است رخ دهد، به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این کمیته با تمامی ارگان های دولتی و محلی و موکب های حسینی همکاری خواهد کرد تا بهترین خدمات ممکن به زائرین ارائه شود.

این اقدام ها در چارچوب تدارکات فشرده ای است که کشور عراق برای پذیرایی از میلیون ها زائر که برای بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام به شهر مقدس کربلا مشرف می شوند، انجام می شود.

زیارت اربعین حسینی یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی در جهان محسوب می شود، چرا که میلیون ها نفر از محبان اهل بیت از داخل و خارج عراق گرد هم می آیند تا در بزرگداشت این مناسبت بزرگ شرکت کنند.

الحمیداوی هم چنین گفت که این کمیته گزارش های دوره ای خود را در مورد پیشرفت کار و سطح خدمات ارائه شده به ریاست پارلمان ارائه خواهد کرد و بر اهمیت همکاری همه دست اندرکاران برای موفقیت همه جانبه این زیارت و اطمینان از آسایش و ایمنی زائران تاکید کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های همه مجموعه های ذیربط، خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر برای فراهم کردن محیطی امن و راحت برای زائران حسینی شد، که این امر نشان‌دهنده روحیه همبستگی و فداکاری در خدمت امام حسین علیه‌السلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا