اخبارجهانجهان اسلام

اعتراض پناهجویان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

جمعی از پناهجویان ساکن اندونزی در اعتراض به روند طولانی رسیدگی به پرونده‌شان مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جاکارتا تجمع کردند.

تجمع اعتراض مهاجران در اندونزی برای رسیدگی هر چه سریعتر سازمان ملل به امور آن ها انجام شد.

صدها پناهجوی اهل افغانستان و دیگر پناهجویان ساکن اندونزی روز در مقابل دفتر آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در جاکارتا تجمع کردند و از این نهاد خواستند تا اسکان مجدد آنها را تسریع بخشد.

این معترضان در تجمع خود به «قطع شدن کمک‌های مالی‌شان» اعتراض کردند.

آنها می‌گویند که در ماه‌های اخیر، تنها افرادی که بیمار یا بسیار نیازمند بودند، از کمک‌های سازمان ملل برخوردار می شدند. 

یکی از این مهاجران گفته است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پس از انجام توزیع نقدی ماه ژوئیه، پیامی ارسال کرده که در آن آمده است «به دلیل محدودیت‌های بودجه کمک‌های مالی در سال جاری ادامه نمی‌یابد.»

وی در ادامه افزود که بسیاری از پناهجویان در اندونزی «بدون داشتن حقوق اولیه انسانی مثل اجازه کار یا تحصیل بیش از ۱۰ سال بی‌سرنوشت رها شده‌اند.»

پناه جویان معترض در تجمع مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بنرهای بزرگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «خانواده های ما در خطر هستند. لطفاً همین الان اقدام کنید» و «آوارگان را مجدداً اسکان دهید و جانها را نجات دهید»

در اعتراض مهاجران در اندونزی تعدادی از کودکان پناهجو به تجمع پیوستند و بنرهایی در دست داشتند.

گفتنی است که اندونزی عضو کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل نیست و دولت به پناهجویان اجازه کار یا دسترسی به مدارس یا بیمارستان های دولتی را نمی دهد.

این کشور توسط کشورهایی مانند مالزی، تایلند و استرالیا احاطه شده است که میزبان تعداد زیادی از پناهجویان و پناهندگان هستند.

در دسامبر ۲۰۲۰، تقریبا ۱۴۰۰۰ پناهجو از ۵۰ کشور در اندونزی ثبت نام کردند که بیشتر آنها پناهجویان اهل افغانستان بودند.

بسیاری از پناهجویان به عنوان نقطه پرش به اندونزی گریخته اند تا با قایق به استرالیا برسند.

از سال ۲۰۱۳، دولت استرالیا مهاجران را که با کشتی هایی را که اغلب به سختی قابل دریانوردی هستند به آب های اندونزی بازگردانده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا