اخبارجهان
برجسته ها

سازمان جهانی بهداشت: تا سال ۲۰۵۰ ابتلا به سرطان در جهان ۷۷ درصد افزایش می‌یابد

بر اساس برآوردهای جدید سازمان بهداشت جهانی، ابتلا به سرطان در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۳۵ میلیون نفر می‌رسد که در مقایسه با ۲۰ میلیون نفری که در سال ۲۰۲۲ تشخیص داده شده‌ اند‌، ۷۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این داده‌ها را که آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان به تازگی منتشر کرده، ۱۸۵ کشور و ۳۶ نوع از این بیماری را پوشش می‌دهد. بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته، محققان اعلام کردند که در سال ۲۰۲۲ سرطان ریه شایع‌ ترین نوع این بیماری در سراسر جهان بوده و ۲.۵ میلیون ابتلا (۱۲.۴ درصد) را ثبت کرده است و پس از آن سرطان‌های پستان، روده بزرگ، پروستات و معده قرار دارند.

در میان آمار مرگ ‌و میر بر اثر ابتلا به این بیماری، سرطان ریه بیشترین میزان مرگ با رقم ۱.۸ میلیون یا حدود ۱۹ درصد را از کل ثبت کرده است. آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان در ادامه این گزارش به نابرابری در درمان سرطان میان کشورهای توسعه ‌یافته و سایر مناطق جهان اشاره می‌کند.


سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ اش تاکید کرد که با بیش از ۷۵ دولت برای توسعه، تامین مالی و اجرای سیاست ‌هایی به منظور ارتقای درمان سرطان برای عموم همکاری می‌کند.

پژوهشگران به عوامل متعددی از‌جمله چاقی، مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی و همچنین عوامل محیطی مانند آلودگی هوا که باعث افزایش میزان سرطان می‌شود، اشاره می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا