آمریکااخبارجهان

استفاده از هوش مصنوعی نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را در ایالات متحده افزایش داده است

در حالی که رونق اخیر در هوش مصنوعی باعث هیجان و نگرانی همزمان شده، تحقیقات در مورد جمع آوری داده ها توسط شرکت های هوش مصنوعی در حال انجام است.

اگرچه فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) که به سرعت در حال توسعه هستند ظاهراً زندگی ما را آسان‌تر می‌کنند، اما کاربران ابزارهای هوش مصنوعی، بیشتر نگران حریم خصوصی داده‌ها هستند که فناوری جدیدی جایگزین آن‌ها در محل کار می‌شود.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی زندگی کاری و اجتماعی ما را شکل می دهد و نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی را به همراه دارد.

در حالی که سایر نگرانی‌ها در مورد از دست دادن شغل به دلیل جایگزینی نیروی انسانی توسط هوش مصنوعی در حال افزایش است، تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی بر حریم خصوصی شخصی به موضوع داغ تبدیل شده است.

یک نظرسنجی توسط شرکت مشاوره KPMG نشان داد که حدود 1000 آمریکایی تحصیل کرده دانشگاهی معتقدند مزایای فناوری هوش مصنوعی نسبت به خطرات ناشی از استفاده از آن بیشتر است.

حدود 42 درصد از پاسخ دهندگان سوال گفته اند که ابزارهای هوش مصنوعی مولد به طور قابل توجهی بر زندگی شخصی آنها تأثیر گذاشته است، در حالی که 58 درصد باقی مانده اظهار داشته اند که چنین برنامه هایی زندگی حرفه ای آنها را شکل داده است و 51 درصد از پاسخ دهندگان هیجان قابل توجهی را نسبت به هوش مصنوعی مولد ابراز کردند.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی KPMG بر این باورند که ابزارهای هوش مصنوعی مولد طیف گسترده ای از مسائل را از سلامت فیزیکی گرفته تا امنیت سایبری، از توصیه های شخصی گرفته تا آموزش، بهبود می بخشد.

با این حال،پاسخ دهندگان نگرانی‌هایی درباره اخبار و محتوای جعلی، کلاهبرداری‌های هوش مصنوعی، حریم خصوصی داده‌ها، اطلاعات نادرست و امنیت سایبری ناشی از افزایش استفاده از هوش مصنوعی را مطرح کردند.

از میان پاسخ دهندگان، 51 درصد نگرانی‌های خود را در مورد از دست دادن شغل به دلیل جایگزینی نیروی انسانی هوش مصنوعی ابراز کردند.

گفتنی است که دولت بایدن در 30 اکتبر 2023 فرمان اجرایی در مورد توسعه و استفاده ایمن و قابل اعتماد از هوش مصنوعی را صادر کرد.

این دستور که برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر خطرات احتمالی ابزارهای هوش مصنوعی صادر شد، شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری‌های هوش مصنوعی را ملزم کرد که نتایج تست‌های امنیتی و سایر اطلاعات را با دولت ایالات متحده به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، قوانین جدیدی برای محافظت از افراد در برابر کلاهبرداری از محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی با اجرای تأیید معرفی شد.

در همین حال، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) سال گذشته تحقیقات گسترده ای را در مورد OpenAI سازنده ChatGPT به اتهام نقض قوانین حمایت از مصرف کننده آغاز کرد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) تحقیقاتی را در مورد سرمایه گذاری ها و مشارکت های هوش مصنوعی مولد آلفابت، آمازون، آنتروپیک، مایکروسافت و OpenAI در ژانویه آغاز کرد.

در آغاز ماه ژوئن، اخبار منشر شده در ایالات متحده نشان می دهد که وزارت دادگستری از سازنده تراشه Nvidia به دلیل نقش آن در جنون هوش مصنوعی تحقیق خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا