جهان

ابراز نگرانی یونیسف، از وضیعت اسفبار کودکان در یمن

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل ( یونیسف) ، با اشاره به بحران انسانی در یمن به واسطه ادامه حملات سعودی ها ؛ درباره اوضاع کودکان در یمن ابراز نگرانی کرد.

 

 

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل ( یونیسف) ، با اشاره به بحران انسانی در یمن به واسطه ادامه حملات سعودی ها ؛ درباره اوضاع کودکان در یمن ابراز نگرانی کرد.

«جولین هارنس» گفت: «کودکان یمنی آسیب پذیرترین اقشاری هستند که از درگیری ها و خشونت های جاری در این کشور صدمه دیده اند. روزانه به طور متوسط هشت کودک در درگیری های یمن جان خود را از دست می دهند و این موضوع بسیار نگران کننده است. کودکان هر روز بر اثر حملات هوایی در گوشه خیابان ها کشته می شوند. اوضاع در یمن این روزها بسیار وخیم و نگران کننده شده است.» 

وی ادامه داد: « به علت ادامه درگیری ها ، کودکان یمنی از مدرسه و ادامه تحصیل بازمانده اند و این یکی از بزرگ ترین دغدغه های یونیسف است. قتل عام مردم در حملات هوایی، کشتار غیر نظامیان در تعز، عدن یا دیگر نقاط کشور، مغایر با قوانین انسانی بین المللی است. این نبردهای خونین اشتباه است و باید هر چه زودتر متوقف شوند.»

بر اساس آمارهای رسمی یونیسف، تاکنون 279 کودک یمنی در خشونت های این کشور جان خود را از دست داده اند و این جدای از پیامدهای ناگوار دلهره های بر جای مانده کودکانی است که از درگیری ها جان سالم به در برده اند. 

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین تاکنون مواضع غیر نظامی و زیرساخت های یمن را هدف قرار داده که در نتیجه آن بسیاری از زنان و کودکان و غیر نظامیان یمنی به شهادت رسیده اند. 

عربستان و همپیمانانش به بهانه ی به قدرت بازگرداندن عبدربه منصور هادی – رییس جمهور مستعفی و فراری یمن – چند ماه است که اقدام به تجاوز و بمباران های هوایی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا