اخبارافغانستانجهان

ادامه فشار طالبان علیه شیعیان؛ سیزده جوان شیعه و هزاره در روز عاشورا در هرات بازداشت شدند

منابع به رسانه ها گفته اند طالبان در روز دهم محرم 13 نفر را در محله جبرئیل در استان هرات بازداشت کرده که از سرنوشت آن ها اطلاعی در دست نیست.

این افراد پس از مقاومت در برابر دستور استخبارات طالبان برای پایین آوردن پرچم‌های محرم بازداشت شدند.

منابع گفته اند که گروه طالبان این جوانان را روز سه‌شنبه، 26 تیر، در منطقه حاج عباس و شهرک المهدی بازداشت کرده است.

بنا بر گفته منابع، استخبارات طالبان شخصی بنام صمد هزاره را که در راس جوانان محله حاج عباس بوده با 13 نفر دیگر بازداشت کرده و هنوز از سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست.

تاکنون گروه طالبان در مورد بازداشت این جوانان اظهار نظر نکرده است.

مراسم عاشورای امسال با محدودیت‌ها و مخالفت‌های گسترده طالبان به همراه بود.

طالبان در استان‌های مختلف به ویژه کابل و هرات، غزنی و بلخ پرچم‌های عاشورا را پایین آوردند و مراسم عزاداری و مذهبی شیعیان را با خشونت برهم زدند.

هفته گذشته در استان هرات، یک جوان عزادار به اسم حبیب که دارای دو کودک نیز بوده از سوی نیروهای نظامی طالبان تیر باران شد.

روز جمعه 29 تیر نیز، چادرِ عزاداران در استان سرپل در شمال افغانستان با بمب دستی مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه هفت عزادار حسینی زخمی شدند.

دو شب قبل از آن هم، نیروهای طالبان با یورش به مراسم عزاداری در مساجد مزارشریف مرکز استان بلخ، سینه زنی و نوحه خوانی را متوقف کردند.

بنا بر گزارش‌ها، این گروه در جریان مراسم ماه محرم و روز عاشورا، به بهانه تامین امنیت، تمامی جاده‌های غرب کابل را مسدود کرده و شماری از عزاداران حسینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا