اخبارافغانستانپاکستانجهان

در پی فراخوان مردمی برای دعوت به آرامش، تظاهرات در ایالت خیبرپختونخوای پاکستان به خشونت کشیده شد

گزارش‌ها حاکی از کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان در پی تیراندازی نیروهای نظامی پاکستان در منطقه بنوی ایالت خیبرپختونخوا به سوی مردم دارد.

صدها نفر از ساکنان منطقه بنوی ایالت خیبرپختونخوا بامداد جمعه ۲۹ تیر در اعتراض به ناامنی در این مناطق تظاهرات کردند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در پی تلاش معترضان برای ورود به یک پایگاه نظامی در بنو، نیروهای ارتش به سوی آن‌ها شلیک کردند.

فراخوان این تظاهرات از سوی بازرگانان محلی منتشر شده بود که می گویند جنگ به کار و کسب آن‌ها در خیبرپختونخوا آسیب زده است.

معترضان ادعا دارند که منطقه بنو به مرکز درگیری میان گروه سنی های تندروی تحریک طالبان پاکستان و ارتش این کشور تبدیل شده‌ و زندگی روزمره مردم را مختل کرده است.

منابع محلی می‌گویند دستکم چهار معترض بعد از به خشونت کشیده شدن اعتراضات، کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سخنگوی بیمارستان محلی «دی‌اچ‌کیو» تایید کرد که اجساد چهار نفر که بر اثر شلیک گلوله جان باختند به این مرکز درمانی منتقل شده‌ است.

برخی از معترضان هم بر اثر تراکم جمعیت زخمی شده‌اند.

ویدیوهایی از جریان اعتراضات بنو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد صدها نفر از ساکنان محل با حمل پرچم‌های سفیدی که بر روی آن عبارت «امن» نوشته شده است، از تحریک طالبان پاکستان و نیروهای ارتش می‌خواهند به ناامنی در این منطقه پایان دهند.

این در حالی است که شبه‌نظامیان گروه حافظ گل بهادر، از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان، روز دوشنبه به یک پایگاه نظامی در بنو حمله کردند و در ۲۴ ساعت درگیری با نیروهای پاکستانی، ۸ نیروی نظامی را کشتند.

مقام های امنیتی پاکستانی می‌گویند دو نفر از مهاجمان این حمله اهل افغانستان بودند.

طالبان تاکنون به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا