اخبارپاکستانجهانعراق

تقاضای پاکستان از عراق برای افزایش سهمیه ویزای رایگان زائران اربعین

پاکستان از عراق خواست تا سهمیه ویزای رایگان زائران اربعین حسینی را افزایش دهد.

در دیدار محسن نقوی وزیر کشور پاکستان و حميد عباس لفته سفیر عراق در اسلام آباد، پاکستان از عراق خواست تا سهمیه ویزای رایگان اختصاص داده شده به زائران اربعین حسینی را افزایش دهد.

در این نشست شودری سالک حسین وزیر کار و امور پاکستانی های خارج از کشور نیز حضور داشت.

دو طرف در مورد چالش های پیش روی زائران پاکستانی در رابطه با اخذ ویزای ورود به عراق در ایام محرم و صفر و از جمله مشکلات مربوط به سفرهای غیرقانونی و آژانس های مسافرتی بدون مجوز گفتگو کردند.

نقوی از دولت عراق خواست تا ویزای اربعین را به صورت رایگان صادر کرده و سهمیه آن را برای شهروندان پاکستانی افزایش دهد.

وزیر پاکستانی تاکید کرد که دولت کشورش به دنبال تسهیل سفر اتباع خود به عراق به ویژه در ماه های محرم و صفر است و حساب ویژه ای نسبت به مساعدت طرف عراقی برای تسهیل روند صدور ویزا باز کرده است.

وی همچنین درخواست کرد که پاسپورت زائران پاکستانی هنگام ورود به عراق گرفته نشود تا در هنگام بازگشت دچار مشکل مفقودی نشوند.

سفیر عراق نیز به نوبه خود تأکید کرد که متخلفین با تدابیر سختگیرانه مواجه خواهند شد و اجازه ندارند به بهانه صدور ویزا یا مشکلات اداری هزینه های گزافی را برای زائران اعمال کنند.

این درخواست گام مهمی برای تسهیل بازدید شهروندان پاکستانی از عتبات عالیات در عراق است و نشان دهنده همکاری دو کشور در رسیدگی به مشکلات و چالش های مشترک و تضمین سفری راحت و ایمن برای زائران حسینی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا