اخبارجهان

بیش از یک میلیارد کودک در جهان نیازمند حمایت‌های ضروری

بیش از یک میلیارد کودک در جهان با «فقر چند بعدی» زندگی می‌کنند که به معنای محرومیت این کودکان از بهداشت، آموزش و تغذیه مناسب است.

سازمان بین‌المللی کار و یونیسف با انتشار گزارشی مشترک هشدار دادند که بحران‌های متعدد در جهان به طرز روز افزونی در حال فرو بردن کودکان در «فقر» است. در این میان، کودکان یمن، افغانستان و سوریه بیش از همه در معرض سوء تغذیه و خطر مرگ قرار دارند.

در گزارش اخير سازمان بین المللی کار و صندوق حمایت از کودکان، تاکید شده است که تعداد کودکانی که به حمایت‌های اجتماعی دسترسی ندارند، سال به سال در حال افزایش است و چنین وضعیتی، این کودکان را در معرض فقر، گرسنگی و تبعیض قرار می‌دهد.

این گزارش هشدار می‌دهد که جهان در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با افزایش ۵۰ میلیون نفری جمعیت کودکان زیر ۱۵ سال «نیازمند بیمه و حمایت‌های اجتماعی ضروری» مواجه بوده است.

طبق این گزارش، مجموع جمعیت کودکان نیازمند بیمه و حمایت‌ها و خدمات حیاتی در جهان، یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون نفر است.

گزارش تازه ى سازمان بین المللی کار و صندوق حمایت از کودکان ملل متحد در حالی منتشر می‌شود که وضعیت فقر و مرگ و میر کودکان به دلیل گرسنگی در کشورهای یمن، افغانستان و سوریه، بیش از هر کشور دیگر رو به افزایش بوده است.

تداوم خشونت‌ها و جنگ در یمن، نیمی از کودکان زیر پنج سال در این کشور را با سوء تغذیه ى شدید مواجه کرده است.

جدیدترین برآوردها نشان می‌دهند که در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد و نهادهای بشردوستانه منابع کافی را برای بهبود این وضعیت در اختیار ندارند.

در سوریه، کودکان بیش از هر قشر دیگر مورد خشونت فزاینده قرار گرفته اند. براساس گزارش ها، از سال 2011 تا کنون حدود 30 هزار کودک در این کشور جان باخته و در حال حاضر نیز صدها هزار کودک در وضعیت اسفباری قرار دارند.

تداوم بحران های بشری و اخیراً تسلط دوباره گروه افراطی طالبان در افغانستان نیز، باعث افزایش فقر و مرگ و میر ناشی از گرسنگی برای کودکان این کشور شده است.

براساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، 3.5 میلیون کودک در افغانستان به درمان و تغذیه نیاز دارند که از این میان یک میلیون کودک در معرض خطر مرگ قرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا