اخبارجهانکویت

تشدید سرکوب حقوق بشر در کویت

بر اساس گزارش جدیدی که عفو بین الملل روز پنجشنبه منتشر کرد، مقامات کویت سرکوب منتقدان دولت را در سال ۲۰۲۴ افزایش داده اند.

این گزارش نشان می‌دهد که مقامات از ماه ژانویه دست به انواع مختلف اقدامات سرکوبگرانه زده‌اند، از جمله دستگیری خودسرانه و سلب تابعیت کویتی از غیرنظامیان و همچنین محاکمه سیاستمداران کویتی.

در همین راستا، دوین کنی، «محقق کویتی در عفو بین‌الملل»، گفت: افزایش قابل توجه پیگرد قانونی فعالان، مدافعان حقوق بشر و نمایندگان مجلس به دلیل اظهاراتشان در انتقاد از دولت نشان می‌دهد که مقامات کویت در حال تشدید کارزار سرکوب حقوق بشر از جمله حق آزادی بیان هستند.

عفو بین الملل از مقامات کویت خواست تا فورا به این موج وحشتناک از سرکوب پایان دهند: هیچ کس نباید صرفاً به دلیل انتقاد از دولت محاکمه یا زندانی شود و مقامات باید فوراً همه کسانی را که صرفاً به دلیل استفاده مسالمت آمیز از حقوق بشر بازداشت شده‌اند، آزاد کرده و اتهامات علیه آنها را لغو کنند.

در سال ٢٠٢۴، امیر کویت با صدور سه فرمان، حداقل ٩ مرد کویتی را ملزم به سلب تابعیت کرد. علاوه بر آن، فرزندان و همسران چهار نفر از آنها سلب تابعیت شده‌اند که به دلیل سلب تابعیت آنها اشاره‌ای نشده است و یک نفر از آنها از کویت و سایر دولت‌های عربی خلیج فارس، انتقاد کرده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا