آمریکااخبارجهان

نور آخر شب خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۶۷ درصد افزایش می دهد

در یک مطالعه گسترده روی ۸۵ هزار نفر، دانشمندان دانشگاه فلیندرز دریافتند که قرار گرفتن در معرض نور در شب خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را مستقل از فعالیت های روزانه افزایش می دهد.

اندرو فیلیپس، «استادیار کالج پزشکی و بهداشت عمومی» و نویسنده ارشد این مقاله گفت: قرار گرفتن در معرض نور در شب می تواند ریتم شبانه روزی ما را مختل کند و منجر به تغییراتی در ترشح انسولین و متابولیسم گلوکز شود. تغییرات در ترشح انسولین و متابولیسم گلوکز ناشی از اختلال در ریتم شبانه روزی بر توانایی بدن در تنظیم سطح قند خون تأثیر می گذارد که در نهایت می تواند منجر به ایجاد دیابت نوع ۲ شود.

این داده‌ها فرضیه‌ای را پشتیبانی می‌کنند که نور، ریتم‌های شبانه‌روزی مرکزی را سرکوب یا جابه‌جا می‌کند و آن‌ها را در یک “فاز غیرطبیعی” قرار می‌دهد، ممکن است ترشح انسولین و متابولیسم گلوکز را نیز تغییر دهد.

در حالیکه سبک زندگی و رفتارهایی مانند کار شیفتی و الگوهای خواب نامنظم بر خطر دیابت تأثیر می‌گذارند، محققان این عوامل را مد نظر قرار دادند و همچنان دریافتند که قرار گرفتن در معرض نور بین ساعت ۱۲:۳۰ بامداد تا ۶ صبح یک مسئله مهم بهداشتی است. محققان به طور طبیعی پیشنهاد می‌دهند که محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور شخصی بین این ساعات، به منظور نگه‌داشتن ریتم‌های شبانه‌روزی در مسیر درست، برای بسیاری از افراد راهی آسان برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا