اخباراروپاجهان

سازمان جهانی نفی خشونت خواستار مهار بحران فزاینده بین صربستان و کوزوو شد

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) از همه احزاب رسمی و مردمی در جمهوری های صربستان و کوزوو خواست تا بحران سیاسی کنونی را مهار کنند و برای دور نگه داشتن سایه ی جنگ از دو ملت، تلاش کنند و نسبت به تکرار سناریوی جنگ دهه نود در قرن گذشته هشدار داد.

این سازمان در بیانیه‌ای که نسخه ای از آن به خبرگزاری اخبار شیعه رسیده است، اعلام کرد که مدتی است که شرایط نا آرام مرزهای دو کشور را دنبال می‌کند و از گسترش درگیری‌ها و تبدیل آن به اقدام های جنگی که باعث ناامیدی و آسیب بزرگ برای همه طرف ها شود ابراز نگرانی نموده و بر اهمیت اولویت دادن به گفتگو، تفاهم و منطق در یافتن راه حل ها تاکید می کند.

این سازمان خاطرنشان کرد که تجربه درگیری‌های مسلحانه که ده‌ها سال پیش، پس از انحلال فدراسیون یوگسلاوی سابق آغاز شد، هنوز قابل مشاهده است و جنایت ها و تخلف هایی که بر غیرنظامیان، افراد بی‌دفاع و بی‌گناه تأثیر گذاشته نیز، به‌طور دردناکی در وجدان انسانی قابل مشاهده است و بر اهمیت دوری از بلای جنگ تاکید می کند.

این سازمان به رهبران دو کشور تاکید کرد که مردم خود را از جنگ نیابتی در امان نگه دارند و آنها را به سوخت مراکز قدرت جهانی که هر یک به دنبال تسلط و گسترش نفوذ خود هستند تبدیل نکنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا