آمریکااخبارجهان

ایالات متحده آمریکا در گزارش سالانه خود تاکید کرد که آزادی های مذهبی هنوز رعایت نشده است

روز چهارشنبه، ایالات متحده گزارش سالانه خود را در مورد آزادی مذهبی در سراسر جهان منتشر کرد که از اول ژانویه تا 31 دسامبر 2023 را پوشش می دهد.

گزارش سالانه ارائه شده به کنگره وضعیت آزادی مذهبی در هر کشور را تشریح می کند و شامل سیاست های دولتی است که عقاید و رفتار مذهبی گروه ها، فرقه ها و افراد مذهبی و سیاست های ایالات متحده برای ترویج آزادی مذهبی در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت که آزادی مذهبی هنوز برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان رعایت نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از مناطق دنیا، مردم همچنان با خشونت و تبعیض مذهبی، هم از سوی دولت‌ها و هم از سوی شهروندان خود مواجه هستند.

بلینکن ادامه داد که هنوز هم برخی افراد ممکن است به دلیل تبعیض مذهبی از مدرسه دور نگه داشته شوند، از شغل محروم شوند، مورد آزار و اذیت، ضرب و شتم یا بدتر از آن قرار گیرند.

این گزارش بر اساس پیش نویس های اولیه ارائه شده توسط سفارت های ایالات متحده بر اساس اطلاعات مقام های دولتی، گروه های مذهبی، سازمان های غیر دولتی، روزنامه نگاران، ناظران حقوق بشر، دانشگاهیان، رسانه ها و دیگران تهیه شده است.

دفتر آزادی‌های مذهبی بین‌المللی وزارت امور خارجه ایالات متحده، که مقر آن در واشنگتن است، برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بیشتر با استفاده از مشورت‌های خود با مقامات دولتی خارجی، گروه‌های مذهبی داخلی و خارجی، سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی، روزنامه نگاران، کارشناسان دانشگاهی، رهبران جوامع، و سایر نهادهای دولتی ایالات متحده و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همکاری می‌کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا