آسیااخبارجهانعراق

آمادگی شهر مقدس کربلا در آستانه روز عرفه و عید قربان

به منظور بررسی مقدمات زیارت عرفه و عید قربان در شهر مقدس کربلا نشست امنیتی در استانداری با حضور مقام‌های عالی رتبه امنیتی عراق برگزار شد.

روز سه‌شنبه نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا و رئیس کمیته عالی امنیت، ریاست یک کنفرانس امنیتی مهم را به منظور بررسی آمادگی‌های این استانداری برای تامین امنیت زیارت عرفه و ایام عید قربان بر عهده داشت.

در این همایش که در مقر استانداری برگزار شد، مقام‌های ارشد امنیتی نیز حضور داشتند.

ثائر الطائی، رئیس کمیته امنیتی شورای استانی، سپهبد علی هاشمی فرمانده عملیات استان کربلا، جانشین فرمانده انتظامی کربلا، هم چنین نمایندگان دستگاه‌های امنیتی، مدیران بخش‌ها و برخی از فرماندهان یگان‌ها از جمله اعضای بلندپایه‌ای بودند که در این نشست امنیتی حضور داشتند.

در این جلسه بررسی جامعی از طرح‌های امنیتی که با هدف تامین امنیت و سلامت زائران و شهروندان در این مناسبت‌های بزرگ مذهبی تهیه شده بود، صورت گرفت.

مقام‌های امنیتی در این نشست، طرح‌های آماده شده برای ایمن سازی زیارت عرفه برای زائران شهر مقدس کربلا را بررسی کردند.

در این نشست تدابیر امنیتی لازم برای تضمین تردد زائران در شهر مقدس کربلا در جریان مراسم پرشور مردمی در این رویدادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ساماندهی ترافیک و ایمن سازی مناطق حیاتی داخل شهر از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شهر مقدس کربلا به این دو مناسبت بزرگ مذهبی شاهد حضور سیل آسای جمع کثیری از مومنین و محبان اهل بیت علیهم السلام می‌باشد که برای انجام مراسم این روزها به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهداء می‌آیند.

حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام در این روزها شاهد حضور میلیون‌ها زائری است که از داخل و خارج عراق برای احیای مراسم مربوط به زیارت عرفه و عید قربان وارد شهر مقدس کربلا می‌شوند.

علی‌رغم بالا بودن درجه گرما و ازدحام شدید، شمار زیادی از زائران در بین‌الحرمین گرد هم خواهند آمد و دعای عرفه را قرائت می‌کنند.

زیارت امام حسین علیه السلام در روز عرفه از اعمال مستحب و قرائت دعای امام حسین در روز عرفه از معروف‌ترین اعمال عبادی در این روز محسوب می‌شود.

محبان اهل بیت علیهم السلام در روز دهم ذی حجه نیز نماز عید قربان را در جوار حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت اباالفضل العباس علیهما السلام برگزار می‌نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا