آفریقااخبارجهان

گردهمایی کارشناسان در کنیا برای مبارزه با سوء تغذیه در آفریقا

کارشناسان روز گذشته در نایروبی پایتخت کنیا گرد هم آمدند تا راه‌های مبارزه با سوء تغذیه در آفریقا را بررسی کنند.

این کارگاه سه روزه در مورد کشاورزی، توسعه روستایی و تحول در سیستم غذایی، مقامات ارشد دولتی، کشاورزان و آژانس های توسعه از ۱۶ کشور در سراسر آفریقا را گرد هم آورد تا چرخه سوء تغذیه در این قاره را شناسایی کنند.

در همین راستا، سارا امباگو-بونو، «مدیر بخش شرق و جنوب آفریقا در صندوق بین المللی توسعه کشاورزی»، (IFAD) در سخنان افتتاحیه خود گفت که سوءتغذیه در تمام اشکال آن به عنوان یک مشکل عمده بهداشتی در آفریقا ادامه دارد و منجر به کاهش بهره وری و افزایش هزینه‌های بیش از حد و مراقبت‌های بهداشتی و ضعف آموزشی می‌شود.

وی در ادامه افزود که IFAD سرمایه گذاری در سیستم های تولید کشاورزی را ترویج می‌کند تاتولید غذاهای مغذی تریکه نیاز‌های جامعه‌ی روستایی را تامین می‌کند، تولید شوند.

از سوی دیگر، مری نجری کاباجی، «رئیس واحد کشاورزی در وزارت کشاورزی کنیا»، گفت که کنیا با بار سوء تغذیه، هدر رفتن و کمبود ریزمغذی ها در روی، ویتامین A و آهن مواجه است.

کاباجی گفت که کنیا مردم را تشویق می‌کند تا غذاهای بومی را مجدداً به رژیم غذایی خود وارد کنند تا اطمینان حاصل شود که غذاهای غنی از مواد مغذی از مناطق مختلف حفظ و مصرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا