جهان

هشدار سازمان ملل درباره رشد گروه‌های افراطی در دوران شیوع کرونا

دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به رشد گروه‌های افراطی در دوران شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به رشد گروه‌های افراطی در دوران شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از یورو نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که گروه‌های افراطی از فرصت قرنطینه‌ در دوران کرونا استفاده کرده و بشدت در شبکه‌های اجتماعی فعالند تا علاوه بر نفرت پراکنی، جوانانی را که اکنون بیش از همیشه در فضای اینترنت حضور دارند، جذب کنند.

گوترش که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، به ناامیدی و سرخوردگی بسیاری از جوانان در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: حتی قبل از شیوع کرونا نیز یک پنجم جوانان در سراسر جهان به هیچ آموزش، کار یا کارآموزی خاصی مشغول نبودند و یک چهارم آنها تحت تاثیر خشونت و درگیری‌های منطقه‌ای قرار داشتند.

وی ادامه داد: علاوه بر این هر ساله 12 میلیون دختر نیز در زمانی که هنوز خود کودک محسوب می شوند، به اجبار مادر شده‌اند.

او همچنین به آمارهای سال 2020 میلادی اشاره کرد و گفت که تنها در این سال 1.85 میلیارد دختر و پسر بین 10 تا 24 سال در سراسر جهان وجود دارند که 90 درصد آنها در کشورهای در حال توسعه یا مناطق دچار درگیری زندگی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که مجموع این وضعیت اسفبار باعث شده است که عدم اعتماد جوانان به نهادهای سیاسی و مدنی و در نتیجه جذب آنها به گروه‌های افراطی بطور قابل توجهی افزایش یابد.

گوترش خواستار توجه جدی کشورهای عضو شورای امنیت به وضعیت جوانان بویژه تاثیری که کرونا بر زندگی آنها گذاشته، از لغو کلاس‌های آموزشی گرفته تا از دست دادن شغل، افزایش استرس در خانواده و ایجاد مشکلات روحی و روانی در آنها شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا