آسیااخبارافغانستانجهان

ادعای غصب زمین؛ طالبان در غزنی اسناد خانه‌های یک منطقه هزاره ‌نشین را غیرمعتبر خواندند

در تداوم فشار و ظلم علیه شیعیان هزاره در افغانستان، گروه طالبان به حدود ده هزار خانواده در منطقه نوآباد شهر غزنی دستور تخلیه خانه های شان را داده است.

شماری از ساکنان منطقه نوآباد شهر غزنی، می‌گویند که طالبان در یک هفته پیش، به تمام ساکنان هزاره ‌نشین این منطقه دستور داده‌ اند تا سند مالکیت‌ خانه‌های خود را به این گروه بسپارند.

ساکنان این منطقه هزاره‌نشین غزنی می‌افزایند که برای حل این معضل نمایندگان‌شان را با مدارک خود نزد طالبان فرستاده ‌اند، اما این گروه بدون مذاکره و بررسی اسناد مالکیت ‌آنان، دستور تخلیه خانه‌های این افراد را صادر کرده است.

شماری از ساکنان نوآباد می‌گویند که هم‌اکنون دست‌کم ده‌ هزار خانواده هزاره در این منطقه سکونت دارند و این زمین‌ها را در قبال پول از صاحبان زمین که در روستاهای اطراف نوآباد ساکن هستند، خریداری کرده‌ اند.

ساکنان نوآباد غزنی این اقدام طالبان را تبعیض آشکار علیه هزاره‌ها عنوان کرده‌ و می‌گویند که هم‌اکنون تمام ساکنان این منطقه در بیم از دست دادن سرپناه‌ خود قرار دارند.

گفتنی است که طالبان در کم‌تر از سه سال گذشته چندین بار در استان‌های مختلف افغانستان هزاره‌ها را از مناطقی که در آن‌ها سکونت داشته ‌اند کوچ اجباری داده و خانه‌های‌شان را تخریب و یا غصب کرده‌ اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا