اخبارجهان

برنامه جهانی غذا خواستار آتش‌بس «فوری» در غزه شد

برنامه جهانی غذا ضمن درخواست آتش‌بس «فوری» در غزه، نسبت به «وخامت» اوضاع در این باریکه هشدار داد.

آژانس سازمان ملل می‌گوید توانایی لازم برای کمک به مردم تحت محاصره غزه هر ساعت و هر روز بدتر می‌شود.

برنامه جهانی غذا خواستار آتش‌بس «فوری» در غزه شد و نسبت به وخیم تر شدن شرایط برای کمک به جمعیت فلسطینی‌های گرسنه از جمله کودکان هشدار داد.

ساکنان این منطقه منتظر توزیع غذا توسط سازمان‌های خیریه در بحبوحه محاصره اسرائیل هستند چرا که وضعیت به‌طور چشمگیری در اردوگاه آوارگان جبالیا وخیم‌تر شده است.

برنامه جهانی غذا (WFP) روز چهارشنبه خواستار آتش بس «فوری» در غزه شد و هشدار داد که توانایی لازم برای کمک به مردم تحت محاصره که شرایط آنان در حال «وخیم تر شدن» است را ندارد.

برنامه جهانی غذا (WFP) در X گفت: “مردم و کودکان آواره در رفح و غزه بیش از حد خسته وو درمانده هستند، و توانایی ما برای کمک به آنها هر ساعت و هر روز بدتر می شود.”

در این بیانیه آمده است: «ما اکنون به یک آتش‌بس فوری نیاز داریم» چرا که که رفح در حال «سوختن» و نابودی است.

این اظهارات پس از حمله روز یکشنبه اسرائیل به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، بیان شد.

در پی حمله اسرائیل حداقل ۴۵ نفر که اکثراً زن و کودک بودند و نزدیک به ۲۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به دنبال حمله حماس به نوار غزه حمله وحشیانه ای را آغاز کرده است که طی آن بیش از ۳۶ هزار و ۱۷۰ نفر کشته و حداقل ۸۱ هزار و ۴۰۰ نفر زخمی شدند.

با گذشت نزدیک به هشت ماه از جنگ اسرائیل، بخش های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو، ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به «نسل‌کشی» متهم است، دادگاهی که در آخرین حکم خود به تل‌آویو دستور داده است تا فوراً عملیات خود در رفح را متوقف کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله اسرائیل، به آن پناه برده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا