اخبارایران

بارش شدید باران و تگرگ در مشهد؛ سیلاب راه‌های اصلی را بست، هوا در میانه‌ی روز مانند شب تاریک شد

بعدازظهر شنبه، بارش شدید باران در نقاط مختلف مشهد دوباره آغاز شد و طبق پیش‌بینی‌ها در برخی نقاط به ۵۰ میلی‌متر هم رسید.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، به شهروندان استان خراسان رضوی توصیه شده بود عصر شنبه حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند، در مسیر رودخانه‌ها توقف نداشته و به ارتفاعات صعود نکنند.

همزمان با شروع دوباره بارندگی سیل‌آسا در مشهد، گزارش‌ها از بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب در خیابان‌ها حکایت دارد که خسارت‌هایی برجا گذاشته و جریان عادی زندگی شهروندان را دچار اختلال کرده است.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویری که از عصر روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی منتشر شد، بارش‌های سیل‌آسا موجب آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر و جاری شدن آب از سقف بسیاری از خانه‌ها در مشهد شده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده، همزمان با باران، بارش تگرگ با دانه‌های درشت نیز وضعیت را تشدید کرد و در مواردی به سقف منازل و اماکن مختلف در مشهد آسیب وارد کرد و شیشه خودروها را شکست.

بر اساس یکی از ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سیل یک خودرو را در یکی از بلوارهای مشهد با خود می‌برد و در ویدئویی دیگر نیز وسیله نقلیه یک پیک موتوری دیده می‌شود که به دلیل شدت سیل جاری شده، کنترل آن از دست صاحبش خارج شده است.

همچنین در ویدئوی دیگری دیده می‌شود که جریان شدید سیلاب در منطقه «شاندیز» در نزدیکی مشهد، مردی را با خود می‌برد، اما این مرد سرانجام به دست گروهی از مردم از غرق شدن نجات می‌یابد.

تصاویری از تاریک شدن آسمان مشهد در میانه‌ی روز ۲۹ اردیبهشت نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بارش شدید تگرگ در حرم امام رضا علیه السلام و تلاش مردم برای حفظ جان کبوتران حرم مطهر نیز از ویدئوهای جالب توجه روز شنبه در مشهد بوده است.

در ویدئوی دیگری نشان داده می‌شود که پس از پایان بارش تگرگ در حرم امام رضا علیه السلام، بسیاری از زائران برای جمع‌آوری تگرگ‌ها به کمک خادمان رضوی شتافتند.

براساس هشدار سازمان هواشناسی، روز یکشنبه نیز در استان خراسان رضوی، خطر «باران، آب‌گرفتگی نسبتاً شدید و سیلابی‌شدن مسیل‌ها» وجود دارد.

این سازمان هشدار داده که بارش‌های رگباری تا روز چهارشنبه دوم خرداد در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

به‌دنبال بارش شدید باران در استان خراسان رضوی که از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، چند منطقه در شهر مشهد و برخی دیگر از شهرهای این استان دچار سیل شده‌اند که علاوه بر تلفات جانی، خسارات مالی گسترده‌ای نیز بر جا گذاشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا