آفریقااخبارجهان

دارفور در آستانه‌ی فاجعه‌ای دیگر

با نزدیک شدن درگیری‌ها و جنگ به شهر محاصره شده دارفور در سودان، مرگ، بیماری و ناامیدی، بار دیگر در چهره‌ی شهر دیده می‌شود.

درگیری‌ها در اطراف الفاشر، آخرین شهر منطقه که تحت کنترل نیروهای پشتیبانی سریع نیست، شدت گرفته و در اردوگاه ابو شوق، در حاشیه شمالی الفشر، روزانه حدود هفت نفر با جراحات جدی ناشی از درگیری‌های نزدیک و تن به تن بین نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی و گروه‌های متحد ارتش سودان، زخمی و ناتوان می‌شوند.

به گفته‌ی هارون آدم،« تنها پزشک شاغل در اردوگاه ابو شوق»، گلوله‌های جنگ به داخل کمپ اصابت کرده و ده‌ها نفر را کشته، صدها نفر در ماه‌های اخیر بر اثر سوء تغذیه حاد جان خود را از دست داده اند، زنان سقط جنین داشته اند و روزانه ده‌ها مورد مالاریا ثبت می شود.

گفتنی است، جنگ در سودان در ۱۵ آوریل سال گذشته آغاز شد و ارتش به رهبری عبدالفتاح البرهان، رهبر کشور، در مقابل نیروهای RSF ،«نیروهای پشتیبانی سریع»، به فرماندهی محمد حمدان داگالو، ادامه دارد.

کارشناسان معتقدند که این کشور در خطر تجزیه است. بر اساس گزارش سازمان ملل، سودان “در حال تجربه یک بحران انسانی با ابعاد وسیع است” و بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰هزار نفر در خطر قحطی حاد قرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا