آسیااخبارجهان

توقیف پنل های خورشید چین به بهانه دفاع از مسلمانان چین!

دولت مرکزی چین همواره مسلمانان اویغور را مورد ظلم، ستم، آزار و اذیت قرار می دهد.

در همین راستا منابع خبری فاش کردند که آمریکا پنل‌های خورشیدی چین را به ظن تولید با کار اجباری مسلمانان اویغور توقیف کرده است.

ایالات متحده آمریکا چندین محموله پنل خورشیدی از چین را به خاطر تولید در کارگاه‌های بیگاری توقیف کرد.

به گفته مقام های گمرک فدرال و منابع صنعتی، بیش از هزار محموله قطعات انرژی خورشیدی به ارزش صدها میلیون دلار از ماه ژوئن در بنادر آمریکا انباشته شده است. 

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده 1053 محموله تجهیزات انرژی خورشیدی را از 21 ژوئن، زمانی که قانون حفاظت از کار اجباری مسلمانان اویغور اجرایی شد، توقیف کرده است.

آمریکا می‌گوید این پنل‌های خورشیدی در استان سین کیانگ و در کارگاه‌های بیگاری تولید شده‌اند. سین کیانگ استان مسلمان نشین چین است که سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری معتقدند صدها هزار مسلمان در آن زندانی شده و به کار اجباری گماشته شده‌اند. چین همه این ادعاها را رد می‌کند.

مجموعه پنل‌های خورشیدی که آمریکا از چین توقیف کرده، نزدیک به یک گیگاوات انرژی تولید می‌کند و ساخته سه شرکت چینی است.

با اینکه توقیف این محموله حرکت آمریکا به سمت انرژی‌های پاک را مختل می‌کند اما قانون مقابله با کار اجباری مسلمانان چین اجازه ترخیص آن را نمی‌دهد.

گفتنی است چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور، شکنجه و بیگاری کشیدن از آنها متهم است و همچنین به ایراد فشار بر میلیون‌ها سکنه مسلمان استان سین کیانگ و تلاش برای تغییر بافت جمعیتی این منطقه متهم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا