اخبارجهان

نگرانی مسلمانان از دوره سوم نخست وزیری ناراندرا مودی

همزمان با آغاز اتخابات هند، مسلمانان این کشور نگران تشدید اقدامات علیه خودشان در دوره آینده نخست وزیری مودی هستند.

با آغاز بزرگ‌ترین انتخابات در جهان، مسلمانان هند پس از دو دوره نخست وزیری نارندرا مودی که دو قطبی شدن فزاینده‌ای را در این کشور به دنبال داشته است، نگرانی و ترس از آزار و اذیت فزاینده را ابراز می‌کنند.

نهادهای حقوق بشری معتقدند جنایات، خشونت و نفرت پراکنی علیه اقلیت بزرگ مسلمان هند از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی نخست وزیر افراط گرای هندو از سال ۲۰۱۴ در حال افزایش است.

در خرداد ماه سال گذشته اتوبوس حامل زائران حج در منطقه کوتا راجستان هند، توسط افراطیون هندوتوا مورد حمله قرار گرفت، در این حمله، چندین زائر حج از جمله چند زن مجروح و زخمی شدند.

افراطیون هندو در اواخر خرداد سال گذشته هم، در تلانگانای هند، یک مرد مسلمان و خواهر باردارش را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند که این حمله باعث سقط جنین این زن باردار مسلمان شد.

در ماه مرداد سال گذشته نیز، ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک معلم دبستان در هند، یک دانش آموز پسر مسلمان هفت ساله را در داخل کلاس درس، مورد رفتار تحقیرآمیز قرار داده و از همکلاسی‌هایش می‌خواهد که به او سیلی بزنند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت هم در گزارشی به حوادث مکرر خشونت‌های فرقه‌ای مرگبار و آزار و اذیت اقلیت مسلمان در دوران مودی پرداخته و به کشته شدن امام جماعت مسجدی به نام «محمد سعد» در ژوئیه ۲۰۲۳ اشاره کرد که در آن جمعیتی متشکل از ۲۰۰ هندو به مسجد انجومان در گوروگرام هجوم بردند و او را در حالی که خواب بود، کشتند.

به گزارش روزنامه انگلیسی، خشونت در گوروگرام یادآور این بود که آزار و اذیت فزاینده اقلیت‌های مذهبی، به ویژه مسلمانان، محدود به مناطق دورافتاده نیست.

در سال‌های اخیر، مقامات هندی از اصل موسوم به «عدالت بولدوزر» برای مجازات مسلمانان به خاطر جنایات واقعی و یا خیالی استفاده کرده‌اند.

این درحالی است که گروه‌های تندرو هندو مانند باجرانگ دال و ویشوا هندو پریشاد، که با حزب حاکم بهاراتیا جاناتا متحد شده‌اند و هزاران عضو دارند، موفق شده‌اند از مجازات جرایمی که مرتکب شده‌اند، بگریزند.

گفتنی است که هند یک میلیارد و چهار صد میلیون نفر نفر جمعیت دارد که ۲۱۰ میلیون نفر آن، مسلمان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا