اخبارعراقموسسات جهانی شیعه

تلاش موسسه مصباح الحسین برای اجرای طرح های موثر به منظور حمایت از ایتام

عبدالصاحب الکیشوان مدیر مؤسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام گفت: این موسسه در ارائه طرح های موثر و انجام آن‌ها برای یاری‌رسانی به ایتام مصمم است.

وی پس از اتمام پروژه (شادی آفرینی برای یتیمان) گفت: تلاش برای حرکت به سمت برنامه‌های هدفمند و موثر به‌منظور مراقبت از ایتام در عراق در این دوره حائز اهمیت است، زیرا آنها نیاز واقعی به این گونه حمایت‌های بشردوستانه دارند.

مدیر مؤسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام علیه السلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری اخبار شیعه اظهار داشت: این موسسه در قالب طرح (شادی آفرینی برای یتیمان) که شامل سفرهای تفریحی است، از جمعی از ایتام و خانواده‌هایشان در استان کربلا در یکی از شهرهای بازی دعوت نمود، و این برنامه با شام ​​و توزیع لباس و هدایای تابستانی برای کودکان یتیم شرکت‌کننده در این برنامه ادامه یافت.

عبدالصاحب الکیشوان افزود: این برنامه بخشی از پروژه‌های مهمی است که موسسه هر از گاهی، از جمله با توزیع پوشاک، سبد غذایی، کمک‌های ماهانه و حمایت از خانواده‌های یتیم با تامین نیازهای زندگی آنان اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه در سطوح مختلف به منظور تأمین زندگی امن و آسایش خانواده‌های نیازمند و ایتام فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: پیش‌نویس منشور حمایت از ایتام عراقی توسط این موسسه تهیه شده است.

انجام مطالعات گسترده و انتقال آن ها به تصمیم‌گیران در دولت به تنهایی، دستاورد بزرگی است که در این طرح لحاظ شده تا ایده ها و پروژه‌های واقعی در خدمت این بخش مهم قرار گیرد.

بهاء العابدی مدیر میدانی پروژه (شادی آفرینی برای یتیمان) نیز ضمن ابراز خرسندی از میزان همکاری مؤمنان و نیکوکاران در عراق، از عموم مردم خواست تا برای موفقیت و تداوم برنامه‌های بشردوستانه موسسه و شادی آفرینی در دل یتیمان به کمک‌های خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: اجرای چنین طرحی مورد توجه و تداوم کافی قرار خواهد گرفت تا اوقات فراغت و آرامش را برای کودکان بی‌سرپرست و خانواده‌های آنان ایجاد کند.

گفتنی است که مؤسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام در استان کربلا آمادگی کامل خود را برای راه‌اندازی پروژه‌ها و برنامه های موثر و تاثیرگذار برای حمایت و پشتیبانی از ایتام در کربلا و تمامی استان‌های عراق اعلام کرده است.

این موسسه همچنین امکان همکاری با سازمان‌های بشردوستانه را مورد بحث قرار داده و در راستای خدمت‌رسانی به این قشر با همکاری مستمر با موسسه جهانی خیریه و بشردوستانه امام حسین علیه السلام “IHC” از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی و مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا