اخبار

درگیری در میانمار و فرار غیرنظامیان به تایلند

برخی از شاهدان، رسانه ها و دولت تایلند گزارش دادند که روز شنبه درگیری در مرز شرقی میانمار (برمه) با تایلند شدت گرفت و حدود ۲۰۰ غیرنظامی مجبور به فرار شدند.

شدت گرفتن درگیری ها، متعاقب فشارهای شورشیان برای اخراج نیروهای شورای نظامی حاکم که روزها در یک پل مرزی محبوس شده اند، رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، سه شاهد طی اظهاراتی در رسانه‌ها گفتند: از جمعه شب گذشته تا صبح شنبه صدای انفجار و شلیک سلاح‌های خودکار را در نزدیکی یک پل استراتژیک شنیده‌اند.

چند رسانه تایلندی هم گفتند: حدود ۲۰۰ نفر در جستجوی پناهگاه امن در تایلند از مرز عبور کردند.

در همین حال برخی رسانه‌های تایلند گزارش دادند که نیروهای شبه نظامی از سلاح‌های خودکار استفاده کرده و ۲۰ بمب از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن حدود ۲۰۰ سرباز از نیروهای نظامی که به دلیل حمله هماهنگ شورشیان به مراکز آنان، عقب نشینی نمودند، پرتاب کرده‌اند.

سریتا تاویسین، نخست وزیر تایلند در این رابطه گفت: از نزدیک ناآرامی‌ها را زیر نظر دارد و کشورش آماده است در صورت لزوم کمک های بشردوستانه ارائه کند.

وی در ادامه بدون اشاره به مساله آوارگان میانماری افزود: امیدوارم هیچ تاثیری از این گونه درگیری‌ها بر تمامیت ارضی تایلند نبینم و ما آماده هستیم تا از مرزهای خود و امنیت مردم خود محافظت کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا