اخبارافغانستانجهان

سازمان ملل: زنان کارآفرین افغانستان با طیف وسیعی از موانع مواجه هستند

برنامه توسعه سازمان ملل متحد در یک گزارش تازه می‌گوید که زنان کارآفرین در افغانستان با طیف وسیعی از موانع و هزینه‌های بالای تجارت مواجه هستند.

این نهاد گزارش خود در مورد وضعیت زنان کارآفرین افغانستان را با عنوان «گوش‌دادن به زنان کارآفرین افغانستان؛ تقلا و تاب‌آوری آن‌ها» روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین منتشر کرده است.

این گزارش براساس مصاحبه، بحث و یک‌ نظرسنجی کمی با حدود سه هزار و ۳۰۰ زن کارآفرین در سه سال اخیر، به ‌تازگی تهیه شده است.

براساس این گزارش، تبعیض عمیق، محدودیت‌های عملیاتی و یک سیستم اقتصادی ضعیف ۴۱ درصد از بیش از سه هزار زن را که با آنان مصاحبه شده، مجبور به «وام گرفتن» کرده است.

برنامه‌ توسعه سازمان ملل متحد گفته است که محدودیت‌های وضع‌شده از سوی طالبان بر رفت‌وآمد زنان، چالش‌ها را برای این زنان کارآفرین تشدید کرده است.

براساس گزارش این نهاد، ۷۳ درصد از زنانی که با آنان مصاحبه شده، گفته ‌اند که بدون محرم مرد حتی نمی‌توانند به بازارهای محلی سفر کنند.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گزارش خود همچنین گفته است که نرخ اشتغال زنان در افغانستان در سال گذشته به نصف کاهش یافته و به شش درصد رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا