اخبارجهانجهان اسلامعراق

تجمع هزاران نفر از محبان اهل بیت علیهم السلام در مقابل سفارت عربستان در بغداد در اعتراض به تخریب قبور ائمه بقیع

در روز چهارشنبه ۸ شوال المکرم ۱۴۴۵، هزاران تن از عاشقان اهل بیت علیهم السلام، در مقابل سفارت کشور عربستان در منطقه سبز بغداد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

هزاران تن از مردم کشور عراق در روزچهارشنبه هشتم شوال سال جاری در اعتراض به تخریب قبور مطهر ائمه بقیع به دست وهابیان آل سعود، در مقابل سفارت کشور عربستان در منطقه سبز بغداد تجمع کردند.

تجمع کنندگان که دست نوشته ها و پرچم هایی را در رابطه با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع علیهم السلام در دست داشتند، از شهرهای مختلف کشور عراق به ویژه کربلای معلی به همت موکب ولاء و فداء و فتح، از هیأت‌های مذهبی وابسته به دفتر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی، در شهر مقدس کربلا به بغداد آمده بودند.

حاضران در این تجمع ضمن اعتراض به جنایت خاندان آل سعود در سال ۱۹۲۶ میلادی مبنی بر تخریب قبور مطهر ائمه شیعه علیهم السلام که در قبرستان بقیع مدفون هستند، احیای کامل این مکان را وظیفه انسانی و شرعی دولت عربستان دانستند و خواستار بازسازی هرچه سریع تر قبور مطهر ائمه بقیع شدند.

گفتنی است همه ساله مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، شرایط حضور هزاران تن از مردم مومن عراق در بغداد، مقابل سفارت عربستان را فراهم می کنند و به این وسیله می کوشند تا گامی در جهت بازسازی بقیع بردارند.

در سال جاری نیز این مراسم که در مقابل سفارت عربستان در بغداد برپا شد، توسط شبکه بخش های شبکه های مختلف مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام و رسانه های خبری کشور عراق نیز پوشش داده شد.

هم چنین علاوه بر تجمع مقابل سفارتخانه های عربستان سعودی در بغداد، تجمع های اعتراضی توسط شیعیان عراق در محکومیت این اقدام شنیع آل سعود و درخواست احیا و بازسازی قبور ائمه اطهار در کربلا، نجف اشرف، بغداد، کرکوک، بابل، واسط، دیوانیه، مثنی، ذی قار، میسان، و بصره بر پا شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا