اخبارجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

یادآوری تلاش‌های آیت الله سید حسن شیرازی در جهت بازسازی بقیع توسط فعالان رسانه و وبلاگ نویسان

فعالان رسانه و وبلاگ نویسان در پایگاه خبری جهانی ردیت (Reddit) همزمان با سالروز فاجعه تخریب قبور ائمه اهل بیت علیهم السلام تصاویری از متفکر فقید آیت الله سید حسن حسینی شیرازی را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، فعالان و وبلاگ نویسان از تلاش‌های آن بزرگمرد که طی چند مرحله به دولت عربستان جهت بازسازی قبور مطهر اهل بیت علیهم السلام درخواست‌هایی ارائه داده بودند، تجلیل کردند.

به گفته فعالان رسانه ای و وبلاگ نویسان، جهان اسلام از تلاش ها و حرکت دینی، فرهنگی و دیپلماتیک آیت الله شهید سید حسن شیرازی برای بازسازی قبور مطهر ائمه بقیع اطلاع کافی ندارند.

فعالان یاد شده همچنین سندی مربوط به فاصله سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۲ میلادی که از سوی اتحادیه جهانی مسلمین منتشر شده بود و تلاش های آیت الله سید حسن شیرازی در تعامل با دولت سعودی در رابطه بازسازی قبور مطهر بقیع را یادآوری کردند.

در این سند درخواست تسهیل برای دیدار آیت الله شهید حسن شیرازی و همراهانش با پادشاه عربستان و گفتگو با وی در مورد وضعیت بقیع و مسائل مربوط به آن از جمله بازسازی آن شده است.

پیش از این هم آیت‌الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به آگاهی همگان رساندند که برادرشان آیت‌الله سید حسن شیرازی دائماً برای برگزاری جلساتی با مقامات سعودی تلاش می کردند تا آنان را برای بازسازی بقیع متقاعد نموده و از آن‌ها مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

معظم له تاکید کردند که آیت الله سید حسن شیرازی تلاش و کوشش زیادی کردند و با بسیاری از بزرگان و فقها پیرامون این موضوع بحث و گفتگو کردند، اما برخی از احزاب در عراق با هزینه‌سازی و سنگ‌اندازی فراوان مانع از تحقق این امر شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا