اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

شیعیان دنیا غرق در اندوه و ماتم در هفته بزرگداشت بقیع و محکومیت تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام

چهارم تا دهم شوال، هفته بزرگداشت بقیع و محکومیت تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام نام گذاری شده است.

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی نیز چند سال پیش، روز هشتم شوال را “روز جهانی بقیع” نام گذاری کردند.

طی چند سال گذشته علاوه بر آیت الله العظمی شیرازی، از سوی برخی دیگر از مراجع معظم تقلید هم‌چون مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و آیت الله العظمی وحید خراسانی مراسم عزاداری به مناسبت روز جهانی بقیع برگزار گردیده است.

در ایام شیعیان سراسر دنیا ضمن ابراز انزجار نسبت به این اقدام شنیع آل‌سعود، با برپایی محافل و مراسم بزرگداشت، یاد و خاطره این روز را زنده نگه می‌دارند و همه‌ساله این گونه محافل و مراسم بزرگداشت توسط مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام به زبان‌های مختلف پوشش داده می‌شود.

هم‌چنین در هر سال علاوه بر عراق، شیعیان در هند و پاکستان و بریتانیا با بزرگداشت این روز، ویژه برنامه‌هایی را به این مناسبت برگزار و در مظلومیت ائمه مظلوم بقیع علیهم السلام اشک ماتم می‌ریزند.

علاوه بر آن، در این روز شیعیان در سراسر دنیا با تجمع های اعتراضی در مقابل سفارت‌های عربستان سعودی، ضمن محکومیت این اقدام شنیع آل‌سعود بر بازسازی مجدد مرقد مطهر آن بزرگواران تاکید می‌نمایند.

در این راستا موكب ولاء و فداء و فتح برای مرقدهای مطهر اهل بيت عليهم السلام در کربلا طی بیانیه ای اعلام کرد : به‌منظور تجدید بیعت با حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف در حمایت از ائمه اطهار علیهم السلام، همانند سال‌های گذشته در هشتم شوال، در روز جهانی حمایت از ائمه بقیع علیهم السلام، وسایل نقلیه از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه از مقابل مزار شریف ابن فهد حلی آماده حرکت به سمت بغداد می‌باشد.

در این بیانیه از محبان اهل بیت علیهم السلام دعوت گردیده تا در تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان در بغداد نسبت به تقبیح این جنایت بزرگ و هتک حرمت و تخریب حرم مطهر ائمه بقیع، حضور گسترده‌ای داشته باشند.

گفتنی است برنامه پانوراما در بخش فارسی شبکه امام حسین علیه السلام هم طی شنبه شب، دوشنبه شب و چهارشنبه شب این هفته در ساعت ۲۱ به وقت کربلا به بررسی این موضوع از جنبه های گوناگون با حضور کارشناسان مختلف پرداخته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا