اخبارافغانستان

اوچا: بیش از ۲۴ هزار خانواده زلزله‌زده هراتی هنوز سرپناه ندارند

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) می گوید بیش از ۲۴ هزار خانواده اهل هرات، ۶ ماه پس از زلزله ویرانگر، همچنان بی خانمان هستند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اظهار داشت که پس از گذشت شش ماه از زلزله مرگ‌بار هرات، هنوز بیش از ۲۴ هزار خانواده سرپناه ندارند.

اوچا در شبکه اجتماعی اکس افزوده است تلاش‌های بشردوستانه این نهاد در افغانستان برای آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد، اما نیاز به اقدام فوری در این زمینه وجود دارد.

به گفته این نهاد، ۲۴ هزار و ۸۰۰ خانواده زلزله‌زده اهل هرات که در چادرها و پناه‌گاه‌های موقت زندگی می‌کنند، نیاز به حمایت دارند.

اوچا تاکید کرده که این آسیب‌دیدگان در زمان نیاز به کمک نباید فراموش شوند.

پیش از این کمیته صلیب سرخ نیز با تاکید بر نیاز فوری به سرپناه در هرات گفته بود آسیب‌دیدگان زلزله‌های هرات به سرپناه امن و گرم نیاز دارند.

اما مانع عمده بر سر راه کمک به آسیب دیدگان زلزله هرات این است که کشورهای جهان به دلیل حاکمیت طالبان تمایلی به ایفای نقش فعال در کمک به آسیب‌دیدگان را ندارند.

از سوی دیگر برخی از فعالان اجتماعی هرات می‌گویند کمک‌هایی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف جهان به زلزله‌زدگان هرات فرستاده اند، به اندازه کافی پاسخگوی نیاز آنان نبوده است.

فعالان یاد شده علاوه بر آن تاکید دارند که نظارتی بر عملکرد طالبان در رابطه با نحوه توزیع این کمک ها وجود نداشته و طالبان نیز در این رابطه پاسخگو نمی باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا