اخبارپاکستانجهان

انتقاد یک فعال کشمیری در شورای حقوق بشر از پاکستان به دلیل مشکلات شیعیان این کشور

جاوید احمد بیگ، فعال کشمیری می گوید : روشن کردن آتش درگیری های فرقه ای شدیدی که بین ستیزه جویان سنی تندروی پشتون و قبایل شیعه بنگاش رخ داده باعث کشته شدن بیش از ۳ هزار نفر شده است.

جاوید احمد بیگ فعال اجتماعی سیاسی کشمیری روز جمعه (۱۵ مارس) هنگام سخنرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل از پاکستان به دلیل رفتار خودسرانه و خشونت آمیز با اقلیت ها انتقاد کرد.

وی در این سخنرانی به مشکلات شیعیانی که در ولسوالی کرام در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان زندگی می کنند، و با آن دست به گریبانند اشاره نمود.

جاوید احمد بیگ در ادامه گفت که اسلام آباد با آنها “به غیر انسانی ترین شیوه ها” رفتار می کند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه این فعال اجتماعی سیاسی کشمیری در ادامه سخنان خود با تأکید بر وضعیت بسیار تاسف برانگیز شیعیان در پاکستان اظهار داشت: به عنوان عضوی از جامعه یک و نیم میلیون نفری شیعیان در دره کشمیر هند، که کاملا از بدرفتاری با شیعیان در پاکستان آگاه است، با قاطعیت و با صدای بلند موضوع وضعیت اسفبار شیعیان در پاکستان را مطرح می نمایم.

وی در ادامه افزود: شیعیان در پاراچنار، واقع در منطقه کرم در استان خیبر پختونخوا پاکستان، از محرومیت و خشونت فراوانی رنج می برند.

جاوید احمد بیگ هم چنین تاکید کرد که شیعیان کشمیر به خوبی از وضعیت اسفبار جوامع مسلمان شیعه پاکستان مانند شیعیان در پاراچنار، و شیعیان هزاره در بلوچستان و شیعیان در گیلگیت و بالتستان پاکستان آگاه هستند.

این فعال سیاسی اجتماعی کشمیری تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که جهان متوجه تبدیل شدن پنجاب به جهنمی شود که پاکستان آن را کنترل می کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: افزایش افراط گرایی در پاکستان آینده را برای شیعیان پاراچنار تیره تر می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا