اخبارجهان

تظاهرات فرانسوی ها در دفاع از مسلمان‌ چین

اقدام های دولت مرکزی چین علیه مسلمانان این بار صدای اعتراض فرانسوی ها را برانگیخت.

معترضان فرانسوی در پاریس گردهم آمدند تا به مصرف کالاهای چینی تولید شده در استان مسلمان نشین این کشور اعتراض کنند.

مصطفی فروغی گزارش می دهد:

فرانس۲۴ گزارش داد: عصر شنبه، هزاران نفر در پاریس جمع شدند تا از اتحادیه اروپا بخواهند محصولات تولید شده در کارگاه‌ها، مزارع و زندان‌‎های استان سین کیانگ چین را تحریم کند. این مزارع و زندان‌ها متهم به بیگاری کشیدن از مسلمانان اویغور هستند.

چین از سوی سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور به بهانه‌های امنیتی است. در این زندان‌ها انواع شکنجه‌ها روی زنان و مردان مسلمان صورت می‌گیرد، چین از سوی دیگر متهم است به بهانه جلوگیری از تبدیل شدن سین کیانگ به سوریه دوم، فشار بی‌امانی به مسلمانان اویغور وارد می‌کند که کنترل جمعیت، ممنوعیت انجام مناسک مذهبی و تخریب مساجد و گورستان‌ها بخشی از این تلاش سازمان‌دهی شده است.

ماه پیش بود که رییس کمیسیون اروپا از تلاش برای وضع قانونی در مورد ممنوعیت واردات کالا از مناطق متهم به انجام کار اجباری خبر داده بود. با این حال بسیاری از شرکت‌های اروپایی به دلیل منافعشان در ارتباط با چین، مخالف ممنوعیت واردات کالا از سین کیانگ هستند. مقامات چینی به وادار کردن مسلمانان اویغور به کار اجباری در مزارع پنبه متهم هستند. آمریکا سال گذشته پنبه این استان را تحریم کرد و بخشی از شرکت‌های غربی نیز از این ممنوعیت پیروی کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا