اخبارجهانجهان اسلامعراق

نگاهی به مقام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه در شهر مقدس کربلا

مقام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه، یکی از اماکن مقدس و بناهای مذهبی شهر مقدس کربلا است که و ده ها هزار زائر برای کسب تبرّک به این حرم مبارک می آیند.

مقام مهدی عجل الله تعالی فرجه در سمت چپ نهر الحسینیه فعلی در ورودی شمالی شهر مقدس کربلا در منطقه (باب السلالمه) قرار دارد.

این مقام به نام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه نامگذاری شده، چنان که گفته می شود امام مهدی عجل الله تعالی فرجه در این مکان نماز گزارده و به همین دلیل، یکی از زیارتگاه های بسیار مهم کربلای مقدس به شمار می رود و آن را به مکان مهم و قسمت مهمی از مراسم نیمه شعبان تبدیل کرده است.

مقام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه، یکی از اماکن زیارتی مهم در بین پیروان اهل بیت علیهم السلام به ویژه کربلا در شب نیمه شعبان است و میلیون ها زائر به این مکان می آیند. همچنین در طول هفته نیز شاهد حضور ده ها هزار زائر است.

درباره پیشینه و زمان ساخت مقام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفته می ‌شود در این محل حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه در حال نماز خواندن رؤیت شده، اما برای این باور، سند معتبری وجود ندارد.

ساختمان مقام مهدی عجل الله تعالی فرجه در آغاز به صورت اتاق گِلی کوچکی بوده که در سال ۱۳۴۷ قمری توسعه یافته و بخش ‌هایی از آن نیز در سال‌ های ۱۳۷۸ و ۱۳۹۱ هجری قمری بازسازی شده است.

در زمان رژیم بعث، این مقام تخریب شد و سپس، یکی از تاجران بزرگ کربلایی، آن را در سال ۱۴۱۴ قمری بازسازی کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا