آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

پایین آمدن سن سارقان معضل جدید جامعه ایران

یک قاضی در ایران گفته که سن سارقان پایین آمده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ یک قاضی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه پایین آمدن سن سارقان اتفاق بسیار نگران‌کننده است گفت: این موضوع به دلیل تربیت خانوادگی و بحث‌های فرهنگی است.
او همچنین اذعان کرده که بیشتر افرادی که دست به سرقت می‌زنند از خانواده‌های قشر آسیب‌پذیر و کم‌بضاعت جامعه هستند.

افضلی در یک برنامه رادیویی در مورد موبایل قاپی و خفت‌گیری گفت: در مورد سرقت قانون مجازات اسلامی نسبت به سارقین قاطع و خشن است و همان گونه که سارق دست به سلاح می‌برد و خشن سرقت می‌کند قانون هم به همان نحو با خشونت با او برخورد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره برخی قوانین که به گفته او با شدت با سارقان برخورد می کند افزود: اینکه با این بازدارندگی و شدت هنوز هم آمار سرقت افزایش دارد، به دلیل این است که سرقت یک جرم مالی و چند فاکتوره بوده و عواملی همچون اعتیاد، فاصله طبقاتی، مسائل اجتماعی و … زمینه‌ساز و باعث وقوع سرقت می‌شوند.

او همچنین گفت: یکی از علت‌هایی که سارقان را برای انجام سرقت جریح می‌کند این است که افراد مال‌باخته برای ترس از بروکراسی اداری پرونده‌های سرقت را پیگیری نمی‌کنند.

افضلی که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت با تاکید بر اینکه نمی‌توان همه تقصیرها را گردن شهروندان انداخت اذعان کرد: اغلب سرقت‌ها به دلیل بسترهای اجتماعی و فرهنگی می‌باشد که موجب رخ‌دادن سرقت می‌شود و متأسفانه دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگی کم‌کاری‌هایی کرده‌اند که موجب شده این اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا